Actualitate
Pasajul peste Tăietura Turcului, „pasat” CFR SA, gata până în decembrie 2023?
Pasajul suprateran peste Tăietura Turcului este o doleanță veche de câțiva ani a Primăriei municipiului Cluj-Napoca.
Pasajul peste Tăietura Turcului, „pasat” CFR SA, gata până în decembrie 2023?Reprezentanții administrației locale au vorbit despre ideea construirii unor pasaje supraterane şi subterane în oraș încă din 2016, unul dintre acestea, peste Tăietura Turcului, fiind cerut insistent de cetățeni. Într-o zonă intens circulată, unde cozile de mașini se întind chiar și până la intrarea în comuna Baciu dinspre Zalău, pasajul ar rezolva în mare parte problema traficului.
Potrivit municipalității, pasajul ar urma să aibă aproximativ 400 metri lungime și va porni de la jumătatea pantei de pe Tăietura Turcului înspre calea ferată, trecând de strada Oradiei. În februarie 2019, viceprimarul Dan Tarcea a recunoscut că, deși halele din zonă nu ar urma să fie demolate, există totuși posibilitatea să fie „sacrificată o casă”.
În decembrie 2019, primarul Emil Boc anunța că studiul de fezabilitate pentru proiectul pasajului peste calea ferată de la Tăietura Turcului a fost trimis Căilor Ferate Române (CFR) SA, urmând să fie integrat și realizat în cadrul proiectului de modernizare a căii ferate Cluj-Napoca – Episcopia Bihorului. „ Colaborăm excepțional cu CFR în acest domeniu!”, exulta edilul.
Banii europeni trebuie cheltuiți până în decembrie 2023
Acum, Boc se declară în continuare încântat de faptul că proiectul a fost integrat în cadrul unui proiect de mare anvergură, proiect care întârzie însă să fie implementat. Pe de o parte, municipalitatea ar urma să economisească „o sumă foarte importantă de bani”, pe de altă parte, lucrările vor fi executate din bani europeni – bani ce trebuie cheltuiți până cel târziu în data de 31 decembrie 2023.
„Este un lucru perfect normal ca atunci când este un proiect integrat să se adune toate proiectele colaterale pentru a se realiza o singură investiție. În acest moment, există în derulare pe fonduri europene electrificarea căii ferate Cluj-Napoca – Episcopia Bihorului, asta înseamnă că pasajul de la Tăietura Turcului paote fi inclus în acest proiect. Evident, Primăria a răspuns pozitiv invitației lansate de compania feroviară”, a declarat, marți dimineață, Emil Boc.
Calea ferată Cluj-Napoca – Episcopia Bihor, de pe Magistrala 300, are o lungime totală de 158 km, care este străbătută de cel mai „rapid” tren al CFR Călători în 2 ore și 42 de minute. Pe anumite tronsoane are linie dublă (Oradea–Oșorhei, Telechiu–Aleșd și Poieni–Huedin-Cluj-Napoca), însă pe majoritatea traseului este linie simplă. Încă din decembrie 2008, proiectul de dublare și de electrificare a întregului tronson Cluj-Napoca – Oradea a fost trecut în programul de guvernare al Guvernului Boc, însă nu a fost pus în practică nici în ziua de astăzi.
CITEȘTE ȘI: Alianța Vestului trage de mânecă Guvernul Orban pentru electrificarea liniei Cluj-Napoca – Episcopia Bihor