Actualitate

CTP cere eliminarea unei taxe, ca să nu crească prețul biletelor

Taxa specială a fost introdusă de Primăria Cluj-Napoca în 2013 pentru a finanța modernizarea flotei de transport public în comun. CTP solicită acum scoaterea taxei de 6,65%, pentru a nu fi nevoită să majoreze tarifele.

Compania de Transport Public (CTP) Cluj-Napoca a solicitat Primăriei ajustarea tarifelor aprobate în 2018 prin aplicarea Indicelui Prețului de Consum (IPC) aferent perioadei august 2018 - ianuarie 2020, cerere aprobată de Comisia de prețuri și tarife din cadrul aparatului de specialitate al Primarului municipiului Cluj-Napoca.

Aplicând însă taxa specială la tarifele rezultate, ar rezulta o majorare a prețurilor finale ale biletelor și abonametelor cu 5,2%, respectiv de la 2,50 lei la 2,63 lei, în cazul unui bilet de o călătorie, după cum se arată în raportul de specialitate al Direcției economice din Primăria Cluj-Napoca.


"Aplicând taxa specială la tarifele rezultate, ar rezulta o majorare a prețurilor finale ale titlurilor de călătorie. Spre exemplificare, arătăm următoarele: prețul biletului pentru o călătorie valabil azi este de 2,50 lei și se compune din 2,34 lei tarif și 0,16 lei taxă specială. Aplicând procedura de ajustare avizată de către Comisia de prețuri și tarife rezultă un tarif nou de 2,47 la care se aplică taza specială (6,65%) de 0,16 lei, rezultând un preț majorat la 2,63 lei. Extrapolând același raționament la toate titlurile de călătorie rezultă o creștere a prețurilor titlurilor de călătorie de 5,2%", se menționează în documentul citat.

Astfel, în condițiile în care se dorește menținerea prețurilor biletelor și abonamentelor la nivelul actual, CTP propune eliminarea taxei speciale de transport public local, care reprezintă 6,65% și se aplică la tariful titlului de călătorie. Taxa, introdusă la 1 ianuarie 2014 era menită să asigure o sursă finațare pentru achiziția de mijloace de transport public moderne.


CTP arată însă că, începând cu anul 2017 și până în prezent, au fost accesate fonduri externe nerambursabile (fonduri europene, norvegiene) pentru modernizarea parcului auto în valoare de 483.571.047,58 lei, fiind achiziționate sau în curs de achiziționare un număr de 41 autobuze electrice, 50 de troleibuze și 24 de tramvaie, motivând astfel cererea de eliminare a taxei.

"Ca urmare a existenței fondurilor externe nerambursabile accesate până acum, precum și posibilitatea accesării în cadrul următorului buget pe termen lung al UE pentru 2021-2027 a noi fonduri nerambursabile, datorită faptului că politica de coeziune continuă investițiile în toate regiunile și sprijină strategiile de dezvoltare conduse la nivel local, considerăm oportună încetarea aplicării taxei speciale de transport public local, fapt pentru care propunem încetarea Hotărârii nr.568/2013", se arată în raport.


Proiectul a fost lansat în dezbatere publică până în 18 martie, urmând ca taxa să fie anulată începând cu 1 mai 2020. Eliminarea taxei ar aduce în bugetul Companiei de Transport Public suma de 8.727.000 lei, de-a lungul anului curent.

Ultimele Stiri
abonare newsletter