Actualitate
Primăria oferă tichete clujenilor cu o situație socială vulnerabilă. Boc: „Nimeni nu e lăsat în urmă” FOTO
Primăria Cluj-Napoca oferă tichete sociale clujenilor care au o situție socială vulnerabilă. Acestea vor fi împărțite până de Crăciun.
În Cluj-Napoca „nimeni nu este lăsat în urmă”, spune Emil Boc. Primăria împarte tichete prin programul social „Alimente” clujenilor aflați într-o situație socială delicată.
3481 persoane vor beneficia de tichetele anuale care permit achiziția de alimente prin acest program. Tichetele vor fi distribuite până la sărbătorile de Crăciun.
„Urmând principiul european «Nimeni să nu fie lăsat în urmă», continuăm programul «Alimente» - ce presupune oferirea tichetele valorice clujenilor aflați într-o situație vulnerabilă și în evidențele Direcției de Asistență Socială și Medicală a Primăriei Cluj-Napoca”, a anunțat primarul Emil Boc.
Prin tichetele sociale oferite de Primărie se pot achiziționa alimente din magazinele din municipiu cuprinse în program.
Pot beneficia de programul „Alimente” următoarele persoane:
a) persoane cu handicap grav sau accentuat, neinstituționalizate;
b) pensionari, invalizi, veterani, văduve de război, persoane deportate, prizonieri, persecutați politic, eroi martiri ai revoluției, orfani, ale căror venituri nete lunare pentru persoana singură sunt de până la 1082 lei și de până la 786 lei/membru de familie;
c) șomeri înregistrați (cu indemnizație și fără indemnizație de șomaj) ale căror venituri nete lunare pentru persoana singură sunt de până la 1082 lei și de până la 786 lei/membru de familie;
d) beneficiari de ajutor social sau de alocație pentru susținerea familiei;
e) victimele traficului de persoane;
f) victimele violenței domestice.
Acest program este susținut din bugetul local al municipiului Cluj-Napoca. Tichetele se acordă o singură dată pe an, în limita sumelor aprobate cu această destinaţie în buget. Distribuirea tichetelor sociale se face prin intermediul DASM și în cluburile pensionarilor din cartierele orașului.
„Programul social «Alimente» este creat pe principiul solidarității. Venim astfel în sprijinul familiilor și persoanelor singure vulnerabile, care au o situație materială precară, a familiilor și persoanelor singure marginalizate social sau aflate în risc de marginalizare și excluziune socială”, a mai menționat Boc.
Care sunt documentele de care ai nevoie pentru obținerea tichetelor?
Dosarul va conține următoarele documente, prezentate în original şi copie, după caz:
-cererea și declarația pe proprie răspundere, care va fi însoţită în mod obligatoriu de documente doveditoare, în funcţie de fiecare caz în parte;
-acte privind componența familiei (buletine/cărți de identitate, certificate de naștere, căsătorie, sențințe de divorț, hotătâre de plasament/adopție/încredințare etc);
-acte doveditoare privind veniturile membrilor familiei (adeverințe de salariu cu venitul net, cupoane de pensie/șomaj din luna anterioară celei în care se depune cererea, indemnizații, alocații, alte categorii de venituri realizate, etc.);
-actul de identitate pentru reprezentantul legal, dacă este cazul;
-certificatul de încadrare în grad de handicap, dacă este cazul;
-carnetul de evidenţă, vizat la zi – pentru şomeri sau adeverinţă eliberată de AJOFM Cluj pentru cei care nu sunt indemnizaţi şi sunt aflaţi în căutarea unui loc de muncă;
-alte documente doveditoare privind apartenenţa la una dintre categoriile menţionate în prezenta metodologie, în funcţie de caz.