Actualitate
Boc: „Obiectivul pentru Cluj-Napoca este ca, până în 2030, să reducem cu 10% gazele cu efect de seră”
Primarul Emil Boc a vorbit despre conceptul Verde.Digital.Rezilient în cadrul unei conferințe privind dezvoltarea orașelor din România.
Edilul clujean a participat marți la conferința „România verde și digitală. Rolul orașelor”, unde a prezentat câteva repere pentru dezvoltarea verde a Clujului și a României.
Astfel, primarul Emil Boc a vorbit despre digitalizarea administrațiilor publice și dimensiunea verde a orașelor, arătând că obiectivul municipalității clujene este reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră cu 10%, până în 2030, dar și creșterea suprafeței verzi a orașului cu 15%.
„Am participat astăzi la conferința hibrid «România verde și digitală. Rolul orașelor». Cu această ocazie, am expus câteva idei cu privire la conceptul de Verde.Digital.Rezilient, după care orașele europene se ghidează deja pentru o dezvoltare cât mai durabilă:
- digitalizare: semnătura digitală, posibilitatea de a realiza toate plățile online și de a emite acte online, interconectarea bazelor de date sunt elemente esențiale pe care administrația locală și centrală trebuie să le aibă în vedere pentru un proces de digitalizare eficient.
- dimensiunea verde: obiectivul pentru Cluj-Napoca este ca, până în 2030, să reducem cu 10% gazele cu efect de seră și suprafața spațiilor verzi din oraș să crească cu 15%. Totodată, urmărim plantarea a 100.000 arbori.
- reziliență: orașele au acum oportunitatea de a avea acces la resurse din finanțare europeană și este rolul nostru ca primari să încurajăm schimbarea de la nivelul administrațiilor locale”, a transmis primarul Emil Boc.
Conferința reunește primari din București și din țară, reprezentanți ai unor primării din Europa - Viena, Amsterdam, reprezentanți ai Executivului, ai mediului de business, ambasadori. Evenimentul se înscrie în seria de evenimente, organizate de peste 4 ani de Asociația SMARTiCITY și jumptosmart.ro, pentru promovarea soluțiilor smart, care pot ajuta în transformarea orașele de acum în orașe digitale si verzi, în beneficiul locuitorilor.
Clujul intră în era digitalizării
Digitalizarea este viitorul Clujului. O spun specialiști din sectorul IT, din Universități, dar și primarul Emil Boc. Utilizarea tehnologiei pentru creșterea calității vieții în Cluj-Napoca este una dintre prioritățile municipalității clujene, astfel încât administrația să fie una deschisă, iar serviciile oferite cetățenilor să se ridice la exigențele acestora. Pentru o colaborare strânsă și eficientă între comunitatea de IT și administrația locală, Primăria Cluj-Napoca a constituit la începutul anului 2017, alături de cele două clustere clujene de specialitate, Consiliul Consultativ pentru Antreprenoriat și Inovare in IT.
Recent, Consiliul Consultativ pentru Antreprenoriat și Inovare în IT s-a întrunit în Sala de sticlă a primăriei pentru a discuta despre Strategia de transformare digitală a municipiului Cluj-Napoca. Strategia a fost prezentată de Călin Hințea, decanul Facultății de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării (FSPAC) a Universității Babeș-Bolyai și de Nicolae Urs, prodecan FSPAC. Documentul are la bază o analiză temeinică și subliniază prioritățile strategice cheie pentru transformarea digitală a orașului: centrarea pe cetățean, rolul esențial al educației și al educației digitale, prioritizarea inovării în toate domeniile și în toate formele, interoperabilitate, integrarea serviciilor și deschiderea seturilor de date.
Boc: „Scopul este ca cetățeanul să depună documentele o singură dată”
Primarul Emil Boc a declarat, pentru Monitorul de Cluj, că strategia urmărește interconectarea bazelor de date, astfel încât cetățenii să nu mai fie nevoiți să prezinte anumite documente care există deja în format electronic la Primărie.
„Strategia de digitalizare va fi implementată atât în interiorul Primăriei Cluj-Napoca, cât și în exteriorul ei, în cadrul regiilor și serviciilor conexe, fie că vorbim de Oficiul de Cadastrare, de Carte Funciară, ANAF, Gaz sau Electrica. Bazele de date trebuie interconectate, astfel încât actele eliberate de administrația locală să fie recunoscute de toate instituțiile, acestea să nu mai ceară semnătura olografă a cetățeanului, semnătura digitală să fie recunoscută peste tot. Este important să avem de asemenea o interconectare a bazelor de date naționale, de la evidența proprietăților, la cea a pensiilor.
Scopul urmărit prin această strategie este ca cetățeanul să își depună documentele o singură dată - fie că e vorba de certificat de naștere, de deces, de carte de identitate - la Primărie și să nu mai fie nevoit ulterior să prezinte aceste acte la alte direcții sau instituții. De asemenea, dorim să emitem toate actele, autorizațiile, avizele, în format digital, dar și ca toate taxele să poată fi plătite online. Astfel, cetățeanul își va putea limita interacțiunea cu administrația strict pentru eliberarea cărții de identitate, a certificatului de deces, pentru căsătorii sau divorțuri. Cetățenii economisesc timp, bani și scapă de o sursă de stres”, a declarat edilul.
CITEȘTE ȘI
Digitalizare à la Cluj, în 2021. Autorizații online și senzori pentru semaforizare inteligentă