Actualitate

Metroul din Cluj va avea peste 500 de angajați. Vor dispărea aproape 30.000 de mașini din oraș. 1,7 miliarde de euro, investiția totală

A avut loc dezbaterea alternativei finale a proiectului metroului, în vederea obținerii avizului de mediu. În cadrul dezbaterii, șeful de proiect al primei magistrale a prezentat mai multe detalii legate de metroul din Cluj.

 

 


Conform lui Ionel Oprea, șef de proiect al primei magistrale de metrou din Cluj, investiția totală estimată pentru costurile metroului se ridică la 1.729.864.239 euro.

 


Zona studiată pentru proiect este de aproximativ 1.820 ha, din care, pe raza comunei Florești - aproximativ 507 ha, iar pe raza municipiului Cluj-Napoca - 1.313 ha, se arată în documentele proiectului, prezentate în cadrul dezbaterii pentru metrou.

De asemenea, magistrala va avea 21 de km și se estimează că în 2030 vor circula cu metroul peste 164.000 de călători pe zi, iar numărul de deplasari cu transportul public va crește cu peste 11% în 2030.


Metroul va scădea traficul din Cluj cu până la 10%

Odată cu finalizarea metroului, se arată că numărul mașinilor în trafic va scădea cu 29.000, adica traficul se va reduce cu 5% în 2030 și cu 10% în 2060.

Numărul total de stații pe care le va avea metroul, conform proiectului, este 19, alături de un depou suprateran. Este vorba despre 26 de trenuri cu 3 vagoane, în lungime de 51 de metri cu o capacitate maximă de 540 de locuri. Un aspect important este reprezentat de faptul că trenurile de metrou permit funcționarea fără mecanic (driverless), iar astfel, personalul nu va fi necesar la bord, anunță Ionel Oprea.


Viteza maximă cu care va circula metroul este de 80 km/h, iar durata totală de realizare a investiției este de 128 luni (aproximativ 10 ani). Durata etapei de licitație se estimează că va dura 14 luni, pentru proiectarea și execuția lucrărilor fiind dedicate 96 de luni, din ianuarie 2023 până în decembrie 2030.

Primele 9 stații de metrou, funcționale în 2026

Proiectul urmărește ca în decembrie 2026 să fie pusă în funcțiune secțiunea 1 a metroului, adică primele 9 stații si un depou, acestea având o lungime de 9,16 km. Celelalte 10 stații vor deveni funcționale în decembrie 2030, conform documentației prezentate la dezbatere.


Totodată, se arată că numărul de personal necesar este de 515 persoane, ceea ce ar însemna că metroul din Cluj va fi de trei ori mai eficient decât cel din București, în cadrul căruia operează 4.500 de angajați, fiind transportat un număr de 650.000 de călători pe zi.

CITEȘTE ȘI:

Cum se vor numi stațiile metroului din Cluj? Pornirea, din „Țara Moților”, prin „Prieteniei” către „Viitor” și până în „Cosmos”

Ultimele Stiri
abonare newsletter