Actualitate
Primul loc de joacă incluziv din Cluj-Napoca va fi realizat în Parcul Rozelor
Copiii cu nevoi speciale vor avea un spațiu de joacă în Parcul Rozelor din Cluj-Napoca.
Copiii cu nevoi speciale din Cluj-Napoca vor avea un spațiu de joacă doar al lor
Concursul de proiecte pentru realizarea unui loc de joacă incluziv pentru (.com)unitate, inițiat de Serviciul de Ajutor Maltez în România și lansat în cadrul Bienalei de Arhitectură Transilvania 2021, și-a desemnat câștigătorul în persoana arhitectului Septimiu Moldovan. Spațiul de joacă, ce urmează a fi construit pe un teren pus la dispoziție gratuit de Primăria Municipiului Cluj-Napoca în Parcul Rozelor din oraș, va fi destinat tuturor copiilor, atât celor cu tulburări de auz sau de spectru autist, paralizii cerebrale, dizabilități intelectuale sau neuromotorii, cât și copiilor sănătoși din punct de vedere clinic.
„Copiii cu nevoi speciale trebuie să aibă parte de un tratament diferit și special, specific situației lor, adaptat nevoilor, dar nicidecum nu trebuie împinși la marginea societății. Trebuie căutată integrarea și includerea lor în cercul tuturor copiilor. Conceptul propunerii mele se leagă de premisa aceasta şi merge dincolo de o amplasare mai mult sau mai puțin aleatorie de echipamente accesibile pentru toți participanții”, a declarat arh. Septimiu Moldovan, câștigătorul concursului de idei.
La realizarea și implementarea acestui proiect amplu vor colabora și Iulian Haba, fondator Sport Advisor cu experiență în presă și management sportiv și IT, și Adrian Resteman, kinetoterapeut U-BT și echipa națională de baschet a României, autorii celui de-al doilea proiect finalist al concursului de idei organizat în cadrul BATRA 2021.
Primăria pune la dispoziție terenul, de 900 mp, Serviciul de Ajutor Maltez suportă costurile, de 800.000 lei
Noul loc de joacă incluziv va fi amenajat în zona sudică a Parcului Rozelor, pe o parcelă liberă de aproximativ 900 mp, pusă la dispoziție în mod gratuit de Primăria Municipiului Cluj-Napoca. Amenajarea va include elemente de joacă educativă, astfel încât copiii să poată deprinde anumite abilități și să învețe să comunice prin joacă (elemente senzoriale, elemente pentru dezvoltarea îndemânării, a coordonării, pentru dezvoltarea motricității etc.).
CITEȘTE ȘI: