Administrație
Cât costă, de fapt, lucrările la Podul Porțelanului? Valoarea crește de o lună la alta
Ba 11,3 milioane de lei, ba 13,7 milioane de lei. Sunt sumele anunțate, în ultimele luni, de municipalitate și de primarul Emil Boc pentru Podul Porțelanului. A început o nouă lună, iar costurile pentru realizarea podului au crescut exponențial.
Saga Podului Porțelanului, o lucrare eșuată a adminsitrației locale, continuă. Consilierii locali vor aproba peste câteva zile noul cost pentru finalizarea acestui pod.
La începutul acestui an a fost emisă autorizația de construcție cu schimbarea soluției tehnice, la un preț de 13,7 milioane de lei, după cum anunța primarul Emil Boc.
După mai mulți ani de blocaje și incertitudine, lucrările la Podul Porțelanului păreau să intre pe făgașul normal. Doar că socoteala de acasă nu se potrivește cu cea din târg, astfel că acum, în luna iulie, lucrările au ajuns să coste 16 milioane de lei.
Podul Porțelanului
Valoarea totală a investiției 15.944.772 lei (TVA inclus)
Reabilitarea podului existent și construirea unui pod nou, adiacent celui existent
Capacități pod existent reabilitat
62 metri lungime totală pod
2,30 metri parte carosabilă
2 trotuare
Infrastructură din beton și beton armat
Tonaj maxim 7,5 tone
Capacități pod nou
Parte carosabilă 2x3,50 metri
Pistă pentru bicicliști (cu zonă parapet inclusă) 1x2 metri
Lungime totală pod 61,22 metri
Înălțime totală suprastructură 6,9 metri
Durata de viață 100 de ani
Sistem de iluminat public și arhitectural
Durata de realizare a investiției (rest de executat) 7 luni
(Sursă Primăria Cluj-Napoca)
Podul Porțelanului a fost inclus la finanțare prin Programul Național de Dezvoltare Locală în martie 2018 cu o valoare de 6.399. 579 lei. Printr-un act adițional, finanțarea a fost prelungită până în 2022. În decembrie 2021 s-a suplimentat valoarea finanțată din bugetul Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației cu suma de 7.654.989 lei, astfel că suma totală finanțată din bugetul ministerului este de 14.054.568 lei.
Primăria Cluj-Napoca a încheiat contractul de execuție cu SC Diferit SRL, firma începând lucrările în luna martie 2019.
„În luna septembrie 2019 firma a finalizat lucrările de consolidare și reabilitare a podului existent, lucrări care au fost recepționate în februarie 2021, fiind totodată realizată și o expertiză tehnică pentru redeschiderea circulației auto pe podul existent până la finalizarea lucrărilor la podul nou. La data demarării lucrărilor de construire a podului nou (octombrie 2019), SC Diferit SRL a identificat, printr-un foraj propriu, existența unor straturi de sare pe ambeșe maluri ale râului Someș, pe amplasamentul pe care trebuia construit noul pod, astfel că realizarea lucrărilor nu a fost posibilă”, spun reprezentanții municipalității.
Primăria a solicitat proiectantului să depună documentația completă pentru realizarea noului pod care să conțină soluția de fundamentare potrivită situației rezultate din studiul geotehnic. Întrucât acesta nu a depus actele solicitate complete, contractul a fost reziliat.
S-a obținut un nou certificat de urbanism, iar în noiembrie 2021 s-a aprobat actualizarea indicatorilor tehnico-economici pentru Podul Porțelanului. La acea dată, Primăria a denunțat unilateral contractul cu Diferit pentru că noua soluție tehnică a modificat substanțial contractul de lucrări.
În aprilie 2022, municipalitatea a demarat o nouă procedură de achiziție în urma căreia a fost încheiat un nou contract de execuție lucrări cu Asocierea Freyrom SA – Procons Group SRL.
Firmele au început lucrările în aprilie, termenul de finalizare a lucrărilor fiind de 7 luni.
„Probabil din partea a doua a lunii mai o să vedeți și lucruri concrete în teren. Ochii pe ei, ceasul ticăie”, Emil Boc (aprilie 2022)
CITEȘTE ȘI: