Administrație
400 de clujeni au reciclat PET-uri, doze sau sticle pentru un bilet gratuit de autobuz
Campania națională „România Schimbă PET-ul cu biletul” a avut loc vineri la Cluj-Napoca. 400 de clujeni au reciclat pentru un bilet de autobuz gratuit.
400 de clujeni au luat parte vineri, 16 septembrie, la cea mai amplă campanie națională care promovează călătoriile cu transportul public, în schimbul colectării separate a deșeurilor/ FOTO: pixabay.com
400 de clujeni au luat parte vineri, 16 septembrie, la cea mai amplă campanie națională care promovează călătoriile cu transportul public, în schimbul colectării separate a deșeurilor, „România Schimbă PET-ul cu biletul” . În total, la nivel național peste 12.000 de persoane din 63 de orașe au participat la campanie.
Locuitorii orașelor în care a avut loc campania s-au mobilizat exemplar și au colectat 87.000 de deșeuri, contribuind la dezvoltarea unor orașe mai curate și a un mediu mai sănătos, prin implicare și responsabilitate.
5 PET-uri, doze sau sticlă pentru un bilet de autobuz
Cei dornici să participe au adus 5 deșeuri (PET-uri, doze de aluminiu, sticlă) și le-au introdus în automatele de colectare separată puse la dispoziție de Kaufland România. În urma acestui proces, pentru cei ce au colectat deșeurile separat, automatele au eliberat un cupon în baza căruia au primit biletul de autobuz cu două călătorii sau valabil 24 de ore, în funcție de specificul fiecărui oraș, de la voluntarii prezenți la fiecare punct de colectare.
Campania desfășurată în cadrul Săptămânii Europene a Mobilității a fost lansată vineri, 16 septembrie, la București, în prezența Secretarului de Stat, Dan Chira din cadrul Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor și a mobilizat 32 de instituții publice din țară, primării, consilii județene, societăți de transport local, direcții județene de sport și tineret, să se alăture ca parteneri și să sprijine campania la nivel local. Mai mult decât atât, 13 primari, viceprimari sau city manageri au ales ca vineri, 16 septembrie, să se alăture și fizic campaniei, călătorind cu transportul public în schimbul deșeurilor pentru a da un exemplu locuitorilor din orașele lor.
Totodată, campania a mobilizat 46 de ONG-uri locale și peste 200 de voluntari care s-au alăturat campaniei și au sprijinit implentarea acesteia în orașele în care a fost desfășurată.
Schimbă PET-ul cu biletul este prima campanie din România care a introdus plata cu deşeurile pentru transportul public, aceasta având ca prinicipale obiective încurajarea folosirii transportului public, accesibilizarea acestuia și promovarea colectării separate a deșeurilor, care vor fi ulterior transformate în noi resurse.
Toate PET-urile colectate în cadrul campaniei vor fi transmise către fabricile de reciclare, unde vor fi transformate în noi materiale.
Organizatorii campaniei își propun să continue campania și anul viitor și să ofere locuitorilor din cât mai multe orașe din țară șansa de a își aduce contribuția la diminuarea poluării urbane.
Campanii similare au fost desfășurate și în alte mari orașe din lume și au avut rezultate extrem de bune: Roma (Italia), Istanbul (Turcia), Beijing (China), Surabaya (Indonezia). De exemplu, în Istanbul, în primul an al campaniei au fost colectate 4.1 milioane de PET-uri, echivalentul a 75.000 kg de plastic.
CITEȘTE ȘI: