Administrație

Parc de aventură în baza sportivă din Gheorgheni? În 2019, Primăria a mai avut o tentativă de a da locația pe mâna privaților

Parcul de aventură din cadrul Bazei Sportive Gheorgheni e lăsat în paragină de ani buni. Chiar dacă există echipamente, acestea nu sunt utilizate la capacitate maximă sau nu sunt utilizate deloc, iar acum municipalitatea vrea să dea acea porțiune pe mâna privaților. A mai încercat asta și în 2019!

sursă foto Facebook Baza Sportivă Gheorgheni sursă foto Facebook Baza Sportivă Gheorgheni

 

Primăria vrea să facă baza sportivă din Gheorgheni și mai atractivă în rândul clujenilor și turiștilor. Vrea un administrator privat pentru parcul de aventură. Municipalitatea menționează că „accesul în perimetrul complexului sportiv este liber și gratuit pentru toți cetățenii”, doar accesul în parcul de aventură se va face contra cost.


Descrierea parcului de aventură

Parcul de aventură întins pe o suprafață de 1526 mp se află în incinta bazei sprotive. În momentul de față, parcul are ca dotări echipamentul specific, 5 bucăți în valoare totală de 39.230 lei. 

„Obiectul prezentului studiu îl constituie analiza tehnico-economică și de eficiență a costurilor de operare a concesionării serviciilor de operare a parcului de aventură amplasat în baza sportivă Gheorgheni. Concesionarea serviciilor de operare a spațiilor cu destinație de parc de aventură unor agenți economici cu personal și echipament specializat oferă posibilitatea practicării în condiții de maximă siguranță a acestor activități de agrement și reprezintă prilej de diversificare a activităților sportive practicate în baza sportivă Gheorgheni. Având în vedere că bugetul local nu poate asigura cheltuielile necesare pentru operarea parcului de aventură la potențialul acesteia, numărul insuficient de angajați și lipsa unor cursuri de calificare în domeniu, precum și necesitatea de materiale specificce costisitoare, Primăria Cluj-Napoca a luat în considerare oportunitatea concensionării serviciilor de operare a parcului de aventură. Un alt aspect ar fi aducerea unui aport financiar către autoritatea locală prin plata de către concesionar a unei redevențe”, se menționează în studiul de fundamentare a deciziei de concesionare care urmează să fie dezbătut și aprobat în ședința de Consiliu Local din 7 octombrie.


Studiul prezintă și avantajele și dezavantajele acestei concesionări:

Avantaje


Nu este ncesară alocarea unui buget pentru funcționarea și dezvoltarea parcului de aventură
Încasarea anuală a unei redevențe care reprezintă un venit la bugetul local
Toate riscurile sunt transferate concesionarului
Atragerea unui număr cât mai mare de utilizatori

Dezavantaje


Monopol pe termen lung atribuit concesionarului
Declanșarea unei crize financiare
Posibilitatea ca societatea privată să intre în insolvență
Construcția amenajărilor necesare desfășurării activităților poate fi întârziată astfel încât furnizarea serviciilor incluse în proiect să nu poată începe la data prevăzută

Calculele Primăriei

  • Asigurarea accesului cetățenilor la parcul de aventură minim 150 de zile/an. 
  • Pe baza analizelor economico-financiare reiese faptul că cifra de afaceri realizată de către concensionar pe o perioadă de 6 ani este estimată la 2.241.739 lei.
  • Durata concesiunii: 6 ani fără posibilitate de prelungire
  • Ofertantul câștigător va asigura exploatarea parcului de aventură în regim de continuitate și permanență. Este interzisă subînchirierea parcului de aventură. Anual se va face o evaluare a gradului de îndeplinire a indicatorilor de performanță, iar în cazul în care sunt sub 90%, se va rezilia contractul.

Redevența


Echipament parc de aventură  - amortizare lunară 54,48 lei/buc x 5 buc. = 272,40 lei
Set complet echipament de protecție 10 persoane – amortizare lunară 89,98 lei/buc x 2 = 179,96 lei
Total amortizare lunară aferent dotărilor din parcul de aventură: 452,36 lei

* Sursă Studiul de fundamentare a deciziei de concesionare a serviciilor de operare a parcului de aventură amplasat la Baza Sportivă Gheorgheni

„Diversificarea activităților sportive prin concesionarea serviciilor de operare a spațiului cu destinație de parc de aventură în incinta bazei sportive Gheorgheni unor agenți economici ar fi de bun augur crescând notorietatea complexului”, se arată în proiectul de hotărâre.

Pe ordinea de zi mai există un proiect privind aprobarea procedurii de concesiune a serviciilor de operare, respectiv a documentației de atribuire, a caietului de sarcini și a modelului de contract de concesiune.

Baza sportivă Gheorgheni a fost inaugurată în 2016 și se întinde pe o suprafață de 9,4 hectare de teren, cuprinzând o clădire multifuncțională cu 8 piste popice, 8 mese de tenis de masă, spațiu multifuncțional pentru evenimente, 3 terenuri de minifotbal, 3 terenuri de tenis de câmp, 2 terenuri de baschet, 2 terenuri de volei pe nisip, 2 terenuri de badminton, pistă pentru role, teren pentru escaladare, teren aparare fitness, loc de joacă pentru copii, parc aventură, amfiteatru în aer liber, alei pietonale, pistă pentru alergare, role și biciclete, zonă de picnic, 96 de locuri de parcare etc.

Precedentul 2019

În mai 2019 a fost promovată o hotărâre de Consiliu Local privind externalizarea serviciilor de operare a parcului de aventură și a activității de paintball. Atunci, durata pe care dorea Primăria să concesioneze serviciile era de 5 ani. Ofertele trebuiau depuse până în luna august 2019, iar de atunci s-a așternut liniștea peste acest proiect.

CITEȘTE ȘI:

Beznă în baza sportivă Gheorgheni. „Îți poți rupe gâtul, nici nu vezi pe unde calci”. VIDEO

Un bărbat a fost dat afară de la Baza Sportivă Gheorgheni pentru că s-a MASTURBAT în public

Emil Boc, în vizită la noua Bază Sportivă „La Terenuri”: „Mult a fost, puțin mai este” VIDEO

Ultimele Stiri
abonare newsletter