Administrație

Emil Boc dă asigurări: „Trenul metropolitan SE FACE”. Municipalitatea așteaptă ca experții să se pronunțe: trebuie sau nu fir nou de cale ferată?

Primarul Emil Boc a dat din nou asigurări că trenul metropolitan se va face, indiferent dacă va fi sau nu nevoie de un nou fir de cale ferată. În această privință, experții se vor pronunța privind cel mai eficient mod de realizare a trenului.

Emil Boc dă asigurări: „Trenul metropolitan SE FACE”. FOTO: Facebook/ Emil Boc Emil Boc dă asigurări: „Trenul metropolitan SE FACE”. FOTO: Facebook/ Emil Boc

 

 


În urma discuțiilor din spațiul public din ultimele zile privind proiectul trenului metropolitan, primarul Emil Boc a dat miercuri din nou asigurări că lucrarea se va face, însă municipalitatea așteaptă raportul experților privind cel mai eficient mod de a realiza proiectul. În urmă cu o săptămână, în cadrul conferinței de presă de prezentare a bugetului pe anul 2023, edilul a afirmat că proiectul ar fi condiționat de o nouă cerință venită de la Compania CFR, și anume realizarea unui noi fir de trafic feroviar, între Gara Cluj și Apahida. 

 


„În privința trenului metropolitan, vreau să știți că acest tren SE FACE. Există discuții tehnice cu privire la eficientizarea acestuia, să își atingă maximul de potențial, ceea ce înseamnă rapiditate mai mare, intervale mai scurte de circulație, analizăm acum dacă asta ar însemna creerea unui nou fir de cale ferată între Gara Cluj și Apahida. Se poate face și fără acest fir nou, dar atunci nu își atinge eficiența maximă din perspectiva frecvenței și a intervalului orar în care se circulă, în ambele variante se poate. Noi încercăm varianta maximală a utilizării trenului metropolitan. 

Așteptăm astăzi (miercuri, 18 ianuarie – n.red.) părerile experților care fac studiul de fezabilitate pentru toată calea ferată care se modernizează de la Coșlariu până la Cluj-Napoca, pentru că el trebuie inclus în acel prioiect și experții ne vor spune cum și dacă se poate face, după care noi corelăm avizul final al CFR-ului cu culoarul de nord Gară-Câmpul Pâinii-IRA. Acum așteptăm propunerile specialiștilor și pe urmă vom decide. Proiectul își urmează cursul lui firesc și va fi implementat”, a decalrat Emil Boc miercuri, la începutul ședinței consiliului local.


Asociația Pro Infrastructură: „Nu este nevoie de al treilea fir”

Asociația Pro Infrastructură a reacționat la discuțiile din spațiul public privind realizarea trenului metropolitan, arătând că „lipsa de capacitate a CFR îngroapă trenul metropolitan Cluj-Napoca”. Asociația a arătat că e vorba despre un fals impediment în proiectul trenului metropolitan din Cluj, indicând că nu este nevoie de al treilea fir feroviar, ci doar de adoptarea de către CFR a unui management de trafic eficient și a unei semnalizări moderne.

„Lipsa de capacitate a CFR îngroapă trenul metropolitan Cluj-Napoca. CFR se plânge de lipsa de capacitate de transport pe sectorul Cluj-Apahida și cere un al treilea fir de circulație. Primarul ne spune că nu poate face un al treilea fir, că nu e loc pentru un bulevard. Domnule Boc, nu este nevoie de al treilea fir! Trebuie în schimb ca oficialii CFR să adopte un management de trafic eficient și o semnalizare modernă!


Actualmente prin gara Cluj-Napoca trec aproximativ 40 de trenuri pe zi în fiecare direcție. În cele mai «aglomerate» ore, pleacă spre Apahida patru trenuri de călători. Ne referim doar la călători fiindcă marfa este nesemnificativă: doar 9 din 162 intrări-ieșiri în/din gara Cluj în 13 ianuarie 2023. În plus, marfarele pot să circule și noaptea. CFR se plânge că 6-7 trenuri pe oră ar fi prea multe după adăugarea a încă 2-3 trenuri metropolitane pe direcția Cluj->Apahida! De fapt, vorbim de 5-6 trenuri pe oră în total deoarece unele garnituri Regio existente pot fi parte din sistemul metropolitan”, au arătat reprezentanții Asociației Pro Infrastructură.

Șeful de proiect Ionel Oprea, cel care coordonează studiile pentru metrou și tren metropolitan comandate de Primăria Cluj, citat de presshub.ro a arătat că de la 75 de milioane euro cât era estimat inițial trenul metropolitan, costurile au crescut la 200-280 de milioane de euro, având în vedere o serie de pasaje sau treceri de pietoni care ar trebui realizate, motiv pentru care proiectul nu ar mai merita să fie realizat, sau depus spre finanțare europeană, având în vedere că numărul de călători care vor circula cu acesta va fi foarte scăzut.

CITEȘTE ȘI:

A fost emis acordul de mediu pentru METROU și TREN METROPOLITAN, la Cluj

Ultimele Stiri
abonare newsletter