Administrație
Clujenii vor plăti doar cât gunoi aruncă, din februarie! Un nou operator de salubritate, la Cluj-Napoca
O nouă firmă de salubritate va ridica gunoiul clujenilor de la finalul lunii ianuarie. Odată cu acesta, se va implementa și sistemul „plătești cât arunci”.
Clujenii vor plăti doar cât gunoi aruncă! FOTO: Depositphotos.com
Municipiul Cluj-Napoca are o nouă firmă care se va ocupa de ridicarea deșeurilor menajere, de la finalul lunii. Este vorba despre firma Supercom, care a câștigat anul trecut licitația organizată de Primărie.
Odată cu noul operator, vor intra în vigoare noi reguli pentru ridicarea deșeurilor menajere.
Clujenii vor plăti doar cât gunoi aruncă
O schimbare importantă care apare odată cu semnarea noului contract este sistemul de plată. Promis de ani buni, sistemul de tarifare „Plătești cât arunci” va deveni realitate odată cu intrarea în vigoare a contractului.
„Trecem la nivelul următor în materie de colectare selectivă în Cluj-Napoca. Intră în vigoare noul contract de salubritate în 27 ianuarie, care înseamnă implementarea sistemului «plătești cât arunci». Vei colecta selectiv mai mult, vei plăti mai puțin. Nu colectezi selectiv, vei plăti mai mult, pentru că se merge pe principiul acesta de cântărire. Va fi aplicat în primul rând la case și pe urmă și la blocuri, vom începe treptat implementarea proiectului prin schimbarea actualelor pubele cu unele noi, oferite de noul câștigător al licitației”, a afirmat primarul Emil Boc.
Cum va funcționa? Operatorul va furniza pubele „smart”, microcipate, iar în momentul în care se va ridica pubela, este înregistrată cantitatea de gunoi și transmisă șoferului, care va elibera un bon care se va atașa la factură. Similar se va proceda și în cazul pubelelor de la bloc.
Demersul are rolul de a impulsiona colectarea selectivă a deșeurilor, urmând a se desfășura și campanii de conștientizare în acest sens, cu sprijinul primăriilor și poliției locale.
Amenzi „draconice” pentrui clujenii care nu încheie contract
Clujenii pot încă de pe acum să semneze contractul de salubritate cu noul operator, riscând să fie amendați în caz contrar.
„Se încheie noile contracte. Este obligatoriu ca fiecare gospodărie să aibă contract încheiat, pentru că, în caz contrar, sancțiunile sunt draconice. Vor avea amenzi triple. Va fi o perioadă de tranziție de circa o lună de zile, dar apoi vom aplica amenzi celor care nu își încheie contracte de salubritate. Este important ca toată lumea să știe că avem atât drepturi, cât și obligații”, a adăugat edilul.
Contractul de servicii de salubrizare pe raza județului Cluj, respectiv colectare și transport deșeuri municipale și a unor fluxuri speciale de deșeuri, precum și operarea și administrarea spațiilor de transfer, intră în vigoare începând cu 27 ianuarie 2023. Noul operator este firma de salubritate SC Supercom SA.
Unde pot fi întocmite contractele noi?
Contractele vor putea fi întocmite online începând cu data de 23 ianuarie pe www.supercom.ro sau fizic, în următoarele locații din Cluj-Napoca:
- Str. Calea Dezmirului nr. 12;
- Str. Constantin Brâncuși nr.18;
- Stra. Calea Mănăștur nr.97 (parter).
Programul de lucru este de la 8 la 17 de luni până vineri și de la 9 la 14 sâmbăta.
Documentele necesare pentru încheierea contractului sunt:
- Copie carte de identitate proprietar;
- Copie act care atestă calitatea de proprietar (contract de vânzare-cumpărare/ extras CF nu mai vechi de 3 luni).
Firma a câștigat licitația pentru colectarea și transporul deșeurilor din municipiu pentru următorii 10 ani, singurul contracandidat fiind firma Brantner, care a contestat la Consiluii Concurenței procedura de atribuire a contractului, însă fără succes. Astfel, începând cu luna octombrie a acestui an, noul operator de salubritate pe raza municipiului Cluj-Napoca este Supercom, firmă care deține, de altfel, „monopolul” asupra deșeurilor din județ, după ce, la finalul anului 2020 și la finalul lui 2021, a câștigat contractele pentru colectarea deșeurilor din Dej, Turda, Câmpia Turzii și alte 32 de comune, dar și cel pentru administrarea Centrului de Management Integrat al Deșeurilor din Cluj.
Supercom, „super-monopol” asupra deșeurilor din județ
În vara anului 2022, a fost atribuită și ultima licitație pentru servicii de salubritate în județul Cluj. Este vorba despre lotul I - Zona I Cluj și Zona 2 Huedin, contract adjudecat în favoarea firmei Supercom. Odată cu adjudecarea ultimului contract, compania Supercom a câștigat tot județul, după ce, la finalul anului 2020 și la finalul lui 2021, a câștigat contractele pentru colectarea deșeurilor din Dej, Turda, Câmpia Turzii șialte 32 de comune, dar și cel pentru administrarea Centrului de Management Integrat al Deșeurilor din Cluj.
Licitația publică are drept scop delegarea, pentru o perioadă de 10 ani, a serviciilor de colectare și transport al deșeurilor pe raza municipiului Cluj-Napoca și a celorlalte localități cuprinse în Lotul 1. Supercom a câștigat licitația cu o ofertă de 409.305.800 de lei (plus TVA) pentru colectare și transporul deșeurilor timp de 10 ani, singurul contracandidat fiind firma Brantner, care a contestat la Consiluii Concurenței procedura de atribuire a contractului, însă fără succes. Licitația a fost organizată de Asociația de dezvoltare intercomunitară ECO Metropolitan, din care face parte Consiliul județean și primăriile. Contractele de prestări servicii va fi încheiat direct de utilizatorul serviciului şi operator.
CITEȘTE ȘI: