Administrație
Restricțiile de pe Autostrada Sebeș-Turda, prelungite cu 60 de zile, din cauza unei probleme „imprevizibile”
Termenul de realizare a reparațiilor pe Autostrada A10 Sebeș-Turda a fost prelungit de la 30 la 90 de zile. Circulația urma să fie deschisă la 1 martie.
Restricțiile de pe Autostrada Sebeș-Turda, prelungite cu 60 de zile. FOTO: Captură ecran Ziarul Unirea
Remedierea deficiențelor apărute pe Autostrada A10 Sebeș-Turda, în zona Alba Iulia Nord, va dura mai mult decât a fost estimat. Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a aprobat, la solicitarea antreprenorului Pizzarotti, prelungirea restricțiilor pe sensul de mers Sebeș-Turda cu 60 de zile, scrie Ziarul Unirea. Astfel, reluarea traficului pe această porțiune de drum va fi posibilă abia în mai, și nu în martie, cum era estimat inițial.
„Lucrările de reparații vor costa în jur de 4 milioane de lei, toate pe cheltuiala firmei”, a declarat pentru sursa citată Francesco Burdisso, project manager la Impresa Pizzarotti.
„Conform expertizei, susţin că acea deteriorare a autostrăzii pe acel sector de drum a apărut din cauza unor cantităţi mari de apă, care potrivit declaraţiilor lor nu ar fi putut fi prevăzute. Ca atare, trebuie să prelungim perioada de 30 de zile pe care le-am acordat-o”, susține Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt CNAIR, citat de tvr.ro.
În 31 ianuarie, CNAIR anunţa închiderea circulaţiei rutiere, de la 1 februrarie timp de 30 de zile, pe o porţiune a autostrăzii A10 Sebeş-Turda, pentru remedierea unor deficienţe. Compania anunţa că lucrarea este în garanţie şi va fi realizată pe banii constructorului.
Pe perioada instituirii restricțiilor traficul va fi deviat astfel: ieșirea de pe autostradă se va realiza, prin nodul rutier Alba Iulia Nord, prin breteaua 3, către sensul giratoriu de pe DN 1, km 386+140, din care se va realiza și revenirea pe autostrada A10, prin utilizarea bretelei de acces 4.
Acumulare „neașteptată și imprevizibilă” de apă
Cauza alunecării de teren de pe Autostrada A10 Sebeș-Turda, din zona Alba Iulia Nord, ar fi fost „o acumulare de apă neașteptată și imprevizibilă” care a condus la creșterea nivelului hidrostatic și a unei scurgeri transversale a apelor freatice spre exteriorul drumului amenajat, scrie Ziarul Unirea.
Prin această s-a redus sensibil rezistență terenului și micșorarea coeziunii, rezultând un coeficient de siguranța subunitar pentru stabilitatea generală. Regimul pluvial intens precum și modificările hidrogeologice au condus la schimbarea importantă a ipotezelor inițiale de calcul, în principal prin creșterea nivelului hidrostatic în acest amplasament.
Amintim că, pe sensul de mers Sebeș-Turda al autostrăzii A10, în zona Alba Iulia Nord, circulația este deviată parțial, întrucât antreprenorul Pizzarotti realizează lucrări de ameliorare a alunecărilor de teren. Circulaţia a fost închisă pentru 30 de zile, începând cu 1 februarie. Pe perioada instituirii restricţiilor traficul va fi deviat astfel: ieşirea de pe autostradă se va realiza prin nodul rutier Alba Iulia Nord, prin breteaua 3, către sensul giratoriu de pe DN 1, km 386+140. Tot de aici se va realiza şi revenirea pe autostrada A10, prin utilizarea bretelei de acces 4.
Ce soluții propune constructorul?
Potrivit sursei citate, pentru consolidarea zonei afectate s-au prevăzut următoarele lucrări:
- excavarea terenului și realizarea treptelor de înfrățire care să urmărească planul de alunecare;
- realizarea părții inferioare a taluzului din anrocamente care să formeze un element stabilizator fundat pe un masiv de beton (ranfort);
- umpluturi din piatră spartă sort de 0-63 mm, ranforsată cu geogrile, deasupra prismului specificat anterior și pereerea acestora pe zona debusarii drenurilor;
- sistem de drenuri sub-orizontale forate, la două nivele;
- colectarea, dirijarea și evacuarea controlată a debitelor de apă pluvială, în afară lucrării propriu-zis.
CITEȘTE ȘI: