Administrație
Emil Boc, explicații despre centura metropolitană și metrou. „Românii își doresc o țară ca afară. O pot avea la Cluj-Napoca”. GALERIE FOTO
Primarul Emil Boc spune că prin implementarea centurii metropolitane, a metroului și a trenului metropolitan oamenii nu se vor „mai sufoca” în trafic, iar românii vor avea o țară ca afară la Cluj-Napoca.
sursă foto Facebook Emil Boc
Într-o filmare pe rețelele de socializare, edilul Clujului a prezentat mai multe hărți cu traseul viitoarei centuri metropolitane, a metroului și a trenului metropolitan și a detaliat cum vor schimba aceste proiecte fața orașului.
„Am să încerc, pe scurt, să vă prezint tronsoanele scoase la licitație din centura metropolitană a Clujului. Toate cele 3 tronsoane, în valoare de 1 miliard de euro sunt scoase la licitație și vor îmbunătăți calitatea traficului în Cluj-Napoca. De asemenea, o să vă prezint drumurile de legătură care nu sunt incluse în centura metropolitană, dar care sunt efectuate de către primăriile Florești, Cluj-Napoca și Apahida pentru că ele asigură pe lângă nodurile de legătură ale centurii și alte zone importante de conectivitate cu centura metropolitană astfel încât din Baciu, din Florești, din orice zonă te-ai afla, să poți ajunge pe Frunzișului, pe Calea Turzii, în Borhanci, în Gheorgheni, în Someșeni, pe Bulevardul Muncii fără să treci prin Cluj-Napoca. Inclusiv din Baciu, pe conectivitatea dintre Baciu și Florești, vei putea ajunge în Cluj-Napoca pe latura de sud fără să intri în oraș”, și-a început Boc discursul.
Cu metroul din Florești până la IRA
„Cu alb este centura metropolitană a Clujului în valoare de 1 miliard de euro, scoasă la licitație, cu aceste noduri de legătură pe care le avem și merge mai departe până la Apahida. De la Baciu, pe drumul de legătură cu Floreștiul, pe malul Someșului până la Cora, pasaj peste DN1 în Mănăștur, partea de sud a Clujului cu conectivitatea pe care o asigurăm cu importantele zone Edgar Quinet, Frunzișului, Calea Turzii, Borhanci, Sopor, Bulevardul Muncii și ne ducem până la Centura Vâlcele-Apahida, tot acest tronson cu alb în valoare de 1 miliard de euro este scos la licitație”, a mai spus primarul.
„Cu roșu avem traseul metroului din Cluj-Napoca. Din Florești și ne ducem până în Cluj-Napoca în zona IRA unde se bifurcă, una spre Bulevardul Muncii, o altă aripă se duce spre Gheorgheni și Sopor. În privința metroului avem desemnat câștigătorul, până în 10 martie se pot depune contestații, după care vom vedea rezultatul acestora și ne vom apuca de proiectare, urmând după aceea să se realizeze execuția lucrărilor.
Tronsoanele cu portocaliu sunt celelalte două capete ale centurii care vor intra în execuție într-o etapă ulterioră, partea a doua de 400 de milioane de euro, Gilău până la Florești și Apahida până la Câmpenești și sunt în căutarea soluțiilor de implementare”, a continuat Boc.
Din Baciu ocolești Cluj-Napoca. Din Florești, 3 variante să intri în oraș
„Practic, acest proiect al centurii metropolitane începe de la nodul 5 al centurii din Florești, unde pe de-o parte, avem drumul de legătură cu Baciu (ce înseamnă, vii din Baciu, nu trebuie să mai mergi deloc prin Cluj-Napoca, intri pe centură, mergi pe partea de sud și ajungi oriunde în zona Frunzișului, Calea Turzii, Borhanci, Sopor, Bulevardul Muncii). Pentru a putea conecta și mai bine Floreștiul și Gilăul la nodul 5 de autostradă, comuna Florești face 3 drumuri de legătură în valoare de 13 milioane de euro concomitent cu realizarea centurii, care duc tot Floreștiul la nodul 5 de centură. Din Gilău-Florești vei putea intra din 3 direcții. Prima este DN 1 numai că se mărește de la 4 la 6 benzi, a doua este cea pe care o avem prin spatele VIVO de la Spitalul Regional de Urgență și ajungem în centura Clujului. Cea de-a treia intrare este de la nodul 5, unde venim pe malul Someșului, am ajuns la Cora, pasaj peste DN1 și am ajuns la capătul Mănășturului”, mai spune edilul.
12 drumuri de legătură în Cluj-Napoca
„În Cluj-Napoca avem 12 drumuri mai mici sau mari de legătură pe care le facem din bugetul local în valoare de 25 milioane de euro. Cel mai mic drum de legătură este cel de la Bucium în Mănăștur, odată ce am făcut pasajul suprateran de la Cora peste DN1. Al doilea nod important de legătură este în zona nodului 8 al Clujului care asigură legătura între strada Cernăuți și Aleea Bâlea, între strada Basarabiei și strada Huedinului și între Dimitrie Gusti și strada Edgar Quinet cu acces la baza sportivă «La Terenuri» și parkingul Negoiu.
Mai departe, legăm Soporul de strada Unirii. La nodul 15, tot din Sopor, se asigură legătura cu Calea Someșeni. Avem drum de legătură. După care, evident, avem conectivitatea cu Bulevardul Muncii și ajungem la nodul 18 unde este vorba de conectarea cu centura ocolitoare Vâlcele-Apahida. Mai are Apahida drumuri de legătură în valore de 5 milioane de euro”, a mai spus primarul.
O țară ca afară în Cluj
„Sper că prin aceste explicații, dragi clujeni, să înțelegi mai bine conținul proiectului centurii metropolitane. Prin acest proiect de 1 miliard de euro asigurăm o mobilitate alternativă Clujului astfel ca traficul să nu intre în centrul Clujului. Prin aceste proiecte dăm viitor Clujului pentru 2030-2050 (...) Dăm posibilitatea oamenilor să lucreze din orice colț al județului sau să vină cu trenul metropolitan sau cu metroul sau să vină pe centura metropolitană fără să se sufoce în trafic și prin asta întreaga noastră zonă metropolitană a Clujului va câștiga plus valoare și va avea viitor cu un unic și singur scop să ne menținem copiii acasă, să-i aducem înapoi pe cei care au plecat. Cu alte cuvinte, dacă avem acasă o țară ca afară. Asta își doresc românii, să aibă o țară ca afară. O pot avea la Cluj-Napoca”, a încheiat Boc.
Citiți monitorulcj.ro și pe Google News
CITEȘTE ȘI: