Administrație
S-a depus sau nu contestație la metroul clujean? Primăria spune că nu știe
Vineri, 10 martie, la miezul nopții, a expirat termenul pentru depunerea contestației la metroul din Cluj-Napoca.
sursă foto Primăria Cluj-Napoca
Contractul pentru proiectarea și execuția magistralelor de Metrou M1 Cluj-Napoca ar putea fi semnate în următoarele săptămâni dacă nu se depun contestații la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC).
Marți, 28 februarie, a fost desemnat câștigătorul licitației pentru metrou.
Conform legii, eventualele contestații pot fi depuse în termen de 10 zile de la comunicarea oficială a rezultatelor, iar vineri 10 martie a expirat acest termen legal. Până vineri dimineață nu au fost depuse contestații la CNSC, dar, de cele mai multe ori, plângerile se depun sau se trimit în ultima zi. Astfel, se ia în calcul data poștei, deci, Primăria Cluj și Ministerul Transporturilor ar urma să anunțe situația procedurilor, luni 13 martie.
Chestionați în legătură cu acest subiect, reprezentanții Primăriei Cluj-Napoca au spus că nu știu să spună dacă s-a depus sau nu contestație.
„Nu știm dacă s-a depus sau nu contestație. Termenul a expirat vineri noaptea la 00.00, nu am aflat nici noi dacă s-a depus sau nu. A fost weekend. Cel mai probabil luni vom afla și vom comunica”, au declarat aceștia pentru monitorulcj.ro.
Asocierea turcească Gulermak Agir Sanayi Insaat Ve Taahhut A.S.- Gülermak Spólka Z Ograniczona Odpowiedzialnoscia-Alstom Transport S.A. - Arcada Company S.A a fost desemnată câștigătoarea licitației deschise având ca obiect „Proiectare și execuție lucrări de infrastructură (structură de rezistență, cale de rulare, finisaje, sisteme de instalații), automatizare trafic, racordare alimentare cu energie electrică aferente obiectivului de investiție Magistrala I de metrou Cluj”.
Asocierea Gulermak – Alstom – Arcada a câștigat contractul cu o ofertă de 9 miliarde lei. Contractul pentru Magistrala de 21 de kilometri și 19 stații are o durată de 96 de luni și are 300 de milioane de euro finanțare prin PNRR. Ministerul Transporturilor asigură finanțarea de la bugetul de stat, fonduri europene, dar și Primăria Cluj-Napoca va avea o contribuție de la bugetul local.
A doua ofertă a fost depusă de Asocierea Dogus – Siemens.
Traseul liniei de metrou ușor începe din zona nouă rezidențială din Florești. Primele trei stații deservesc zone de locuințe de densitate medie din Florești, iar apoi stațiile 4 și 5 deservesc zone multifuncționale într-o dinamică dezvoltare, desfășurate în jurul ancorelor viitorului spital regional de urgență și respectiv centrul comercial Vivo.
Stațiile 6, 7 și 8 deservesc cartierul Mănăștur (cea mai densă zonă de locuințe din oraș), iar apoi linia urmează magistrala rutieră vest-est, traversând centrul orașului, până la Piața Mărăști. De aici, o ramură a liniei continuă înspre zona industrială B-dul Muncii, asigurând și legătura cu calea ferată și viitorul serviciu de tren metropolitan, iar o altă ramură deservește cartierele Gheorgheni și Sopor, unde este amplasat și Depoul suprateran. Întreaga linie este în subteran, cu excepția racordului de tranziție de lângă depou.
Despre compania Gülermak (Ankara, Turcia)
Gülermak Ağır Sanayi İnşaat ve Taahhüt A Ş. este o companie turcă de construcții, în special pentru transportul feroviar, înființată în anul 1958. De-a lungul anilor, a executat lucrări de metrou, tuneluri, căi ferate, poduri, viaducte și centrale electrice în Polonia, Suedia, Emiratele Arabe, India și Turcia.
Printre proiecte se numără cel al liniei de metrou din Dubai pentru Expo 2020, care a costat 2,8 miliarde de dolari. Compania are o subsidiară care este lider în Turcia la producția de oțel, având trei fabrici în Ankara și Izmir.
Citiți monitorulcj.ro și pe Google News