Administrație
Cel mai scump contract de consultanță pentru cea mai mare investiție din Transporturi. A treia licitație pentru supervizarea lucrărilor la metrou
Primăria Cluj-Napoca a lansat a treia licitație pentru supervizarea lucrărilor la Magistrala de Metrou M 1, valoarea contractului de supervizare fiind de 211 milioane lei, majorat cu peste 50 de milioane lei față de procedura anterioară.
sursă foto Facebook Emil Boc
Serviciile de supervizare înseamnă, practic, consultanță pe durata contractului de proiectare, execuție și garanție (156 luni).
Contractul de aproape 9 miliarde lei care va fi semnat cu Gulermak (Turcia) este cea mai mare investiție din Transporturi (ca valoare peste Lotul cu Tunelul Meseș de pe Autostrada Transilvania), iar contractul de supervizare, cel mai scump de până acum. Doar cele șase loturi ale Magistralei CFR Craiova-Caransebeș depășesc, împreună 10 miliarde lei, dar licitate separat. Prima licitație avea o valoare de 125 milioane lei, a doua, anulată pe 28 februarie 2023 între 125 și 140, iar ultima procedură, a treia o valoare fixă de 211 milioane lei.
„Servicii de supervizare proiect (consultanță) aferente obiectivului de investitii: Proiectare și execuție lucrări de infrastructură (structură de rezistență, cale de rulare, finisaje, sisteme de instalații), automatizare trafic, racordare alimentare cu energie electrică aferente obiectivului de investiție «tren metropolitan Gilău – Florești – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonțida – etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj: magistrala I de metrou și tren metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea. Componenta 1. Magistrala I de metrou Cluj» conform cerintelor caietului de sarcini. Valoarea estimată totală a acestor servicii este de 211.576.745,66 lei fără TVA”, potrivit anunțului de licitație postat pe portalul de Achiziții Publice.
Potrivit documentației, prețul ofertei reprezintă 40% din punctajul ofertei, iar experiența tehnică 60%. Ofertele pot fi depuse până la 23 mai.
Contract de 2 miliarde de euro
Contractul de aproape două miliarde de euro pentru proiectarea și execuția magistralei M1 la Cluj-Napoca poate fi semnat cu Asocierea Gulermak – Alstom după ce contestația Dogus a fost respinsă.
Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) a respins pe 7 aprilie, pe fond, contestația Dogus, iar Primăria Cluj-Napoca poate semna cel mai mare contract din Transporturi, fără a mai aștepta o eventuală contestație la Curtea de Apel București. Gulermak a construit 17,5 km de linie la metroul din Istanbul și la linia din Dubai.
Asocierea Gulermak – Alstom – Arcada a câștigat contractul cu o ofertă de 9 miliarde de lei. Contractul pentru Magistrala de 21 de kilometri și 19 stații are o durată de 96 de luni și are 300 de milioane de euro finanțare prin PNRR. Ministerul Transporturilor asigură finanțarea de la bugetul de stat, fonduri europene, dar și Primăria Cluj-Napoca va avea o contribuție de la bugetul local.
Trenurile metroului din Cluj-Napoca vor circula la un interval de 90 de secunde, iar capacitatea va fi cuprinsă între 15.000 şi 20.000 pasageri.
„Construcția unei linii de metrou ușor, cu 19 stații subterane în tehnologie «rail» șină de cale ferată, cu o capacitate transport nominală/maximă la interval de 90 sec: 15.200/21.600 pasageri / oră și sens (40 trenuri / oră și sens) și un depou suprateran. Cluj-Napoca este al doilea oraş din România după numărul de locuitori, iar valorile de circulaţie pe DN 1 Floreşti – Cluj Napoca sunt comparabile cu cele de pe DN 1 Otopeni – Bucureşti (şosea cu 6 benzi)”, se arată în nota de fundamentare a proiectului de hotărâre a Guvernului pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici.
Organizarea de șantier a lucrărilor la metrou începe în Sopor
„Următorul pas în cazul proiectului metroului prevede semnarea contractului și, după care urmează faza de proiectare, pregătirea șantierului și derularea lucrărilor. În graficul proiectului se va începe dintr-o parte, astfel încât cea mai bună zonă de intrare este în Sopor, unde este teren viran, un spațiu deschis pe unde să se intre. Din Florești nu ai spațiul necesar de intrare pentru demararea lucrărilor, din această cauză s-a optat pentru zona Sopor. Vom începe din zona în care vom produce cel mai mic deranj, în Sopor este spațiul unde poate începe organizarea de șantier. Altfel, în Florești ar trebui dărâmate câteva blocuri pentru a dispune de spațiu deschis necesar”, declara, zilele trecute, primarul Emil Boc.
Citiți monitorulcj.ro și pe Google News
CITEȘTE ȘI: