Administrație
Îngrijorări privind lotul Nădășelu-Zimbor, din A3: „Din fruntaș, codaș. Riscăm să ajungem în 2026 cu inaugurarea” VIDEO
Asociația Pro Infrastructura avertizează că graficul de execuție actualizat indică finalizarea în iulie 2025, iar inaugurarea în 2026, a lotului Nădășelu-Zimbor din A3, deși existau speranțe că va fi gata chiar în 2023.
Autostrada A3, lotul Nădășelu-Zimbor / Foto: Asociația Pro Infrastructura
Asociația Pro Infrastructura avertizează că există riscuri ca lotul Nădășelu-Zimbor din Autostrada Transilvania să fie finalizat doar în anul 2025, iar inaugurat în 2026!
Asociația solicită CNAIR să demareze de urgență licitația aferentă soluțiilor de la Nădășelu și Topa Mică: „Altfel riscăm să ajungem în 2026 cu inaugurarea”.
„Nădășelu-Zimbor, din fruntaș codaș. Marțea trecută, 06.06.2023, am filmat toți cei 30,06 kilometri ai acestui tronson foarte dificil al Autostrăzii Transilvania. Hartă interactivă aici.
Estimăm că stadiul fizic este ~57%. Deși cei de la UMB sunt în continuare bine mobilizați, lotul a trecut de la categoria «circulăm în 2024, poate chiar din 2023» în urmă cu 12 luni la «mai vorbim prin 2025» în prezent. În 2022 speram că aceasta va fi prima autostradă finanțată prin PNRR deschisă traficului, iar acum începem să avem emoții pentru 2025. În noiembrie 2022, antreprenorul a primit o extensie de timp până în aprilie 2025 și în decembrie a mai primit una. Momentan, graficul de execuție actualizat aprobat indică finalizarea în data de 13.07.2025!
Însă cel mai mult ne îngrijorează lentoarea CNAIR în tranșarea situației soluțiilor noi de la Nădășelu și Topa Mică. Alunecarea masivă de la Nădășelu a «bubuit» la început de septembrie 2021. Oficialii CNAIR au avut nevoie de vreo 18 luni de dezbateri și scărpinat în cap ca să se decidă că vor licita separat lucrările fiindcă nu mai este loc în rezervele de implementare și în spațiul legal de adiționare a contractului, dar tot nu au lansat procedura de achiziție! Această «mișcare» birocratică nu este o premieră, dimpotrivă. Cel mai bun exemplu similar este lotul 3 al A1 Lugoj-Deva, acolo unde constructorul spaniol Comsa care executa autostrada a fost singurul ofertant și (până la urmă) câștigător al contractului pentru lucrările suplimentare”, a transmis Asociația Pro Infrastructura.
Prima din autostrăzile finanțatate prin PNRR
Autostrada de la Nădășelu la Zimbor este prima dintre acele autostrăzi din România ce primesc finanțare prin Planul Național de Redresare și reziliență (PNRR), scrie Hotnews.ro. În afară de cei 30 de kilometri de la Nădășelu la Zimbor, UMB mai are contractată și porțiunea de 12 km de la Zimbor la Poarta Sălajului, în total cei 42 de kilometri care sunt incluși la finanțare prin PNRR
A3 Nădășelu - Zimbor
Sector: SECTIUNEA 3A SI SECTIUNEA 3B, SUBSECTIUNEA 3A2: NADASELU - MIHAIESTI SI 3B1: MIHAESTI ZIMBOR
Lungime: 30.06 km
Antreprenor: Asocierea Spedition UMB - Tehnostrade - Electromontaj
Valoare: 1.39 mld lei (fără TVA) / 9.6 mil euro per km
Contract semnat: 22 septembrie 2020
Durată: 12 luni proiectare + 24 luni execuție (termen contractual extins între timp)
Data finalizării trebuia să fie: Q4 2024
A3 Zimbor - Poarta Sălajului
Sector: SUBSECTIUNEA 3B2: ZIMBOR - POARTA SALAJULUI
Lungime: 12,24 km
Antreprenor: Asocierea SA&PE Construct - Spedition UMB - Tehnostrade
Valoare: 680,40 mil lei (fără TVA) / 11,5 mil euro per km
Contract semnat: 1 iulie 2020
Durată: 12 luni proiectare + 24 luni execuție (termen contractual extins între timp)
Data finalizării ar trebui să fie: Q2 2025
Citiți monitorulcj.ro și pe Google News
CITEȘTE ȘI: