Administrație

SUBTRAVERSARE, propusă pentru pietoni, cicliști și persoane cu dizabilități, pe Tăietura Turcului: „Orașele civilizate elimină trecerile la nivel”

Asociația Pro Infrastructură atrage atenția asupra pericolului realizării unor treceri la nivel cu calea ferată în zona Tăietura Turcului/ Tetarom și face apel la autorități să prevadă subtraversări pentru pietoni în această zonă.

Subtraversare, propusă pentru pietoni, cicliști și persoane cu dizabilități, pe Tăietura Turcului. FOTO: Facebook/ Asociația Pro Infrastructura Subtraversare, propusă pentru pietoni, cicliști și persoane cu dizabilități, pe Tăietura Turcului. FOTO: Facebook/ Asociația Pro Infrastructura

 

 


Pasajul peste calea ferată, în zona Tăieturii Turcului, se află în prezent în faza de proiectare și va aduce o soluție de lungă durată la problema ambuteiajelor din zonă. Cu toate acestea, o nouă problemă este semnalată de Asociația Pro Infrastructură în ceea ce îi privește pe călători. 

 


Proiectul viitorului tren metropolitan prevede realizarea a două peroane în zona Tetarom, cu trecere la nivelul căii ferate. Mai precis, pietonii, cicliștii, dar și persoanele cu dizabilități vor fi nevoite să treacă peste șine pentru a ajunge pe celălat sens. Soluția, arată cei de la Asociația Pro Infrastructură, deși este o variantă ieftină și „la îndemână”, poate pune în pericol viața celor care se deplasează pe jos între cele două peroane.

„Bariera eternă Tăietura Turcului din buricul Clujului. Aproape de gara centrală și de viitorul punct de oprire al trenului metropolitan «Tetarom», s-a proiectat o soluție de haltă rurală: două amărâte de peroane unde călătorul merge peste șine ca să ajungă pe celălalt sens. Să ne imaginăm un om obosit și grăbit care-și vede trenul oprit la peronul opus. Între el și trenul spre casă mai este «doar» trecerea la nivel pe care o traversează rapid. Dar pe firul celălalt vine un InterCity cu viteza maximă 120 km/h, cât e prevăzută în actualul contract de modernizare. Pericolul e evident.


Orașele civilizate elimină trecerile la nivel cu calea ferată. Nu și Cluj-Napoca. Proiectul de reabilitare a liniei Cluj-Episcopia Bihor prevede un pasaj rutier nou la celebra Tăietură a Turcului, dar păstrează și trecerea la nivel! Așadar, șoferii primesc un viaduct rapid și sigur, iar «loserii» de pietoni și «hipsterii» care vor transport verde cu trenul metropolitan sunt lăsați să-și riște viața”, au transmis cei de la Asociația Pro Infrastructură.

Pietonii, pe ultimul loc între prioritățile autorităților

Situația care ar urma să fie implementată pe Tăietura Turcului nu este singulară în țară: antreprenorii și CFR recurg deseori la treceri pietonale la nivelul căii ferate, fiind o soluție ieftină și simplă.


„În discuțiile pe care le-am avut în mai multe cazuri din țară, am observat că de linia ferată se ocupă CFR, de șoferi se îngrijesc primăriile, dar de confortul și siguranța călătorilor, a pietonilor și a bicicliștilor nu îi pasă nimănui. În plus, atât antreprenorii cât și CFR au tendința de a proiecta ieftin și simplu (și prost), așa că trântirea unei treceri la nivel e o variantă la îndemână și profitabilă. Primarii care avizează asemenea inepții ar trebui să înțeleagă că reconstrucția liniei crește atât viteza maximă a trenurilor cât și frecvența lor. Ambele cresc timpul de așteptare la barieră! Unele nici nu se mai ridică între două trenuri, spre bucuria alegătorilor primarului”, au mai arătat aceștia.

Subtraversarea, o soluție adoptată deja în Vest

Asociația Pro Infrastructură propune crearea unei subtraversări în zona Tetarom pentru a asigura circulația în siguranță a pietonilor, cicliștilor și persoanelor cu dizabilități. ONG-ul face apel la autorități să includă încă din faza de proiectare această subtraversare, deoarece, ulterior, realizarea ei va fi mai scumpă.


„O soluție decentă aleasă de țările civilizate în mediul urban este SUBtraversarea printr-un pasaj atent desenat de un arhitect și bine iluminat. Pietonii, bicicliștii și persoanele cu mobilitate redusă coboară doar 2,5 metri, în loc să urce 10. Concomitent, se instalează garduri de-a lungul căii ferate pentru a bloca trecerile periculoase prin locuri neamenajate. ACUM este momentul potrivit ca la Tăietura Turcului să se prevadă o astfel de SUBtraversare, în cadrul contractului de reabilitare a căii ferate! Ulterior va fi foarte scump și complicat birocratic, deci practic nu se va face.

Cerem oficialilor CFR și ai Primăriei Cluj-Napoca să prevadă de urgență la Tăietura Turcului/Tetarom o SUBtraversare pentru pietoni, cicliști și persoane cu mobilitate redusă și să blocheze cu gard și/sau panouri fonoabsorbante trecerea nepermisă, demonstrând că orașul vrea să fie cu adevărat unul modern, atent la cetățenii săi, indiferent cine sunt ei. Vom semnala reprezentanților Comisiei Europene (DG REGIO, JASPERS) problema acestor soluții primitive și lipsite de siguranță adoptate în aglomerările urbane din România”, au mai transmis cei de la Asociația Pro Infrastructura.

Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:

Semne bune anul are! Licitație pentru centură și legătura Clujului la A3, în ianuarie. Începe și proiectarea pasajului de la Tăietura Turcului

Ultimele Stiri
abonare newsletter