Administrație
Costuri mai mari pentru Podul Oașului-Răsăritului. Plus 5,8 milioane de lei de la bugetul local
Podul Răsăritului a fost deschis circulației la finalul lunii iunie. Noul pod de pe Someșul Mic, proiectat pentru o durată de viață de 100 de ani, presupune și costuri mai mari.
Consiliul Local va aproba modificarea alocării financiare pentru obiectivul de investiții Podul Oașului-Răsăritului/Foto: monitorulcj.ro
Consiliul Local va aproba, miercuri, modificarea documentației din 2022, prin care valoarea finanțată de la bugetul local pentru proiectul Podul Răsăritului va fi actualizată de la suma de 1.305.455 lei cu TVA la suma de 7.140.084,07 lei cu TVA.
Noul pod din Cluj-Napoca, care face legătura între străzile Oașului și Răsăritului, este finanțat prin intermediul programului „Anghel Saligny”.
Valoarea solicitată de la bugetul de stat este de 32.140.152,98 lei cu TVA
Valoarea totală a investiției este de 39.280.237,05 șei cu TVA
Valoarea finanțată de la bugetul local este de 7.140.084,07 lei cu TVA.
În 2019, în urma aprobării în Consiliu Local a indicatorilor tehnico-economici pentru această investiție, proiectul presupunea costuri de 29.007.196,58 lei cu TVA.
Ulterior, din cauza creșterii prețurilor la materialele de construcție, costurile proiectului au ajuns (2021) la suma de 32.804.197,98 lei cu TVA.
În același an a fost aprobată cererea de finanțare și devizul general actualizat al proiectului noului Pod Oașului-Răsăritului, inclus spre finanțare prin programul național de investiții „Anghel Saligny”.
De altfel, implementarea proiectului a fost de asemenea modificată la o durată de execuție de 28 de luni, din care 4 luni proiectare și 24 de luni execuție.
Podul Oașului-Răsăritului
Noul Pod Oașului-Răsăritului dispune de următoarele caracteristici tehnice:
- suprafața terenului pe care s-a construit - 2.000 mp
- lungimea podului construit pe structură metalică - 57,90 m
- secțiunea transversală a podului - 26 m
- partea carosabilă: 4 benzi de circulație; 2 piste de biciclete și 2 trotuare
- rețelele edilitare de pe pasarela existentă au fost relocate în subteran, pe sub albia râului.
- proiectul a inclus și instalarea unui sistem de iluminat arhitectural eficient energetic.
Construcția noului pod în zona străzilor Oașului-Răsăritului a fost încheiată la finalul lui iunie 2023, iar circulația a fost reorganizată pe ambele maluri.
Proiectul este realizat de către Asocierea Freyrom SA-Procons Group SRL-Costin și Vlad Birou de proiectare SRL-Integrated Road Solutions SRL.
Citiți monitorulcj.ro și pe Google News
CITEȘTE ȘI: