Administrație
Stadiul lucrărilor pe loturile Nădășelu-Zimbor-Poarta Sălajului din Autostrada Transilvania. „Mobilizare foarte bună pe toți cei 42,3 km”
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a verificat miercuri, 9 august, stadiul lucrărilor pe loturile Nădășelu-Zimbor și Zimbor Poarta Sălajului din Autostrada Transilvania.
Stadiu bun al lucrărilor pe loturile Nădășelu-Zimbor-Poarta Sălajului din Autostrada Transilvania / Foto: Facebook - Sorin Grindeanu
În urma inspecției pe șantier, Sorin Grindeanu a susținut că pe toți cei 42,3 „constructorul român are o mobilizare foarte bună”. De asemenea, ministrul spune că „speră” că în 2024 să se poată circula pe cei 12,2 km ai secțiunii Zimbor – Poarta Sălajului din Autostrada Transilvania.
„Am verificat astăzi stadiul lucrărilor pe secțiunile Nădășelu – Zimbor și Zimbor – Poarta Sălajului din Autostrada Transilvania! Constructorul român are o mobilizare foarte bună pe toți cei 42,3 km ai celor două secțiuni finanțate prin PNRR. Ne-au fost prezentate probleme cauzate de fenomene naturale (alunecări de teren), motiv pentru care, în 3 august, CNAIR a scos la licitație proiectarea și execuția lucrărilor necesare devierii traseului secțiunii Nădășelu – Mihăiești. Având în vedere situația din teren, sper ca anul viitor se va putea circula pe cei 12,2 km ai secțiunii Zimbor – Poarta Sălajului. Voi continua verificările și pe celelalte șantiere pentru a mă asigura că toate termenele vor fi respectate!”, a transmis ministrul Sorin Grindeanu.
CITEȘTE ȘI
Avansează lucrările pe Autostrada Transilvania. Ce loturi vor fi deschise circulației în acest an?
Cei mai harnici constructori de autostrăzi din România! Firmele de pe Autostrada Transilvania, în topul progreselor
Atât pe lotul Nădășelu-Zimbor, cât și pe Zimbor-Poarta Sălajului, constructorul este UMB.
Devierea secțiunii Nădășelu-Mihăiești
Proiectarea și execuția lucrărilor necesare pentru devierea sectorului de autostradă Nădășelu-Mihăiești scoase în licitație publică, despre care vorbește ministrul, au fost publicate în SEAP cu termen limită pentru depunerea ofertelor până în 25 septembrie 2023.
Licitația vizează lucrările suplimentare pe care CNAIR le-a scos din contractul cu UMB, ce includ două viaducte de pe lotul Nădășelu – Zimbor (30 km) cu o lungime totală de 3,2 km și o valoare estimată cuprinsă între 1,1 și 1,3 miliarde lei.
Astfel, pe secțiunea inclusă în Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) Nădășelu – Poarta Sălajului, traseul actual va fi deviat, iar la Nădășelu și Topa Mică unde sunt înregistrate alunecări de teren vor fi realizate două viaducte cu o lungime de peste 3 kilometri. Noile lucrări costă aproximativ un miliard de lei, iar durata este de 27 de luni - 9 proiectare și 18 execuție.
CITEȘTE ȘI:
Contract semnat! Drumul de legătură dintre Autostrada Transilvania şi DN1 ar urma să fie inaugurat într-un an și jumătate
Licitația de 8 miliarde lei, pentru cel mai dificil lot al Autostrăzii Transilvania Cluj – Oradea, deblocată de CNAIR
Soluția scoaterii din contract a zonelor problematice de pe secțiunea Nădășelu-Mihăiești, pentru a fi licitate separat, precum și devierea traseului acestui sector de autostradă și realizarea unor viaducte pe o distanță de 3,2 km se face în conformitate cu recomandările din cadrul expertizei tehnice, potrivit CNAIR.
Citiți monitorulcj.ro și pe Google News
CITEȘTE ȘI: