Administrație

Pasaj pe Bulevardul Muncii. Va descongestiona una dintre cele mai aglomerate intersecții din oraș

Un pasaj rutier va fi realizat la intersecția străzii Oașului cu Bulevardul Muncii, unde în prezent se află un sens giratoriu. Intersecția este o problemă pentru șoferii clujeni, fiind mai mereu blocată.

Explicație foto: Un pasaj rutier va contribui la descongestionarea traficului de la intersecția Oașului-Bdul. Muncii. Sursa foto: Google Maps Explicație foto: Un pasaj rutier va contribui la descongestionarea traficului de la intersecția Oașului-Bdul. Muncii. Sursa foto: Google Maps

 

 


Municipalitatea face primii pași concreți pentru realizarea unui pasaj auto la intersecția dintre Bulevardul Muncii și strada Oașului. Miercuri, Primăria a anunțat demararea procedurilor pentru obținerea avizului de mediu pentru elaborarea studiului de fezabilitate pentru realizarea unui pasaj rutier la intersecția Bulevardului Muncii cu strada Oașului. Etapa consultării publice are loc până în data de 11 septembrie.

 


„Municipiul Cluj-Napoca prin Direcția Tehnică – Serviciul Administrare Căi Publice, anunţă publicul interesat asupra declanșării etapei de încadrare în vederea obținerii avizului de mediu conform HG 1076/2004 pentru «Elaborare Studiu de Fezabilitate și PUZ» conform Legii nr. 350/2001 actualizată pentru obiectivul de investiții «Realizare pasaj rutier la intersecția Bulevardului Muncii cu strada Oașului - în municipiul Cluj-Napoca»”, se arată pe site-ul instituției.

Realizarea unui pasaj la intersecția dintre cele două străzi va ajuta la descongestionarea traficului rutier în zonă: „Necesitatea și oportunitatea obiectivului de investiții „Realizare pasaj rutier la intersecția Bulevardului Muncii cu stradă Oașului în Municipiul Cluj-Napoca”, a fost identificată că urmare a blocajelor în trafic, fiind necesare luarea unor măsuri de îmbunătățire a condițiilor de siguranță a traficului rutier și îmbunătățirea confortului în timpul călătoriei gestionând în același timp reducerea emisiilor de poluanți și impactului negativ asupra mediului”, arată Primăria.


Contract semnat pentru studiul de fezabilitate

La începutul lunii, Primăria Cluj-Napoca a contractat serviciile Costin și Vlad Birou de Proiectare pentru a face studiile de fezabilitate și de trafic pentru un nou pasaj rutier în intersecția Bulevardul Muncii-Oașului. 

Contractul a fost încheiat la începutul lunii august pentru 269.000 lei și are ca termen 90 de zile. Viitorul pasaj urmează să înglobeze și o stație de încărcare pentru autovehicule electrice.


Tarcea: „Totul începe cu un studiu”

Viceprimarul Dan Tarcea anunța încă de la începutul anului că în zonă se va construi un pasaj suprateran sau subteran pentru descongestionarea traficului.

„Este un proiect la care demarăm studiile. Totul începe cu un studiu. Noi ne propunem acolo să facem un pasaj fie subteran, fie suprateran, aici trebuie să ne spună specialiștii. Din păcate, nu vom putea rezolva toate intrările ca să facem printr-un pasaj subteran sau suprateran toate intrările, pentru că discutăm de intersecții cu Oașului, discutăm de un acces la magazinul Auchan și în zona străzii Valea Fânațelor, discutăm de Bulevardul Muncii dar, cu siguranță, specialiștii vor găsi soluții astfel încât să putem descongestiona traficul acolo.


Discutăm de un sens giratoriu extrem de aglomerat, acolo e și tramvaiul, sunt foarte multe direcții și variante care sunt în zonă, urmează să facem achiziția pentru a face un studiu de fezabilitate să vedem care sunt soluțiile, trebuie să vină cu 3 variante, fie variantă supraterană, fie variantă subterană, o să vedem cum arată situația și dacă putem să rezolvăm două din trei sau două din patru direcții cred că va fi un succes fluidizarea traficului în zonă. Mai ales dimineața și seara traficul din zonă e blocat, e un aflux foarte mare dinspre Chinteni și dinspre satele care sunt după Chinteni. Este afluxul foarte mare și din zonă, acolo sunt și trei proiecte imobiliare la intersecție. După ce vor fi făcute demolările, noi am pus condiția acestora să cedeze o parte din drum pentru a putea mări ampriza acolo, pentru a putea face bandă dedicată pe un anumit tronson pentru mijloacele de transport în comun, se va regulariza și sensul giratoriu în această situație, dar după ce vom face și acest nou studiu, cu siguranță că lucrurile vor arăta altfel. 

Celălalt sens giratoriu nu intră în acest proiect, este alt proiect acolo, strada Fabricii de la intersecție cu Bulevardul Muncii înspre strada Fabricii deja am emis autorizația de construire pentru stradă, pentru relocarea de stâlpi, pentru lărgirea străzii pentru a fluidiza traficul”, declara în ianuarie 2023 viceprimarul Dan Tarcea.

Masterplan pentru zona Bulevardului Muncii

Consilierii locali au aprobat masterplanul pentru zona industrială Bulevardul Muncii Sud în vara anului trecut, fiind vizat un teritoriu în suprafață de 450 de hectare. Primăria municipiului Cluj-Napoca este sigură că peste 10-15 ani, Bulevardul Muncii va fi „un cartier de foarte bună calitate”. 

„Este un document informal, stabilește o direcție, nu face reglementări, PUZ-ul face reglementări, masterplanul dă doar o viziune de dezvoltare a teritoriului. Acest masterplan nu a avut caracterul de a schimba sau modifica ceva în zonă. Dacă vine vreun investitor și peste câțiva ani avem altă viziune acest masterplan se poate modificat sau updatat în funcție de necesitățile pe care le vom avea peste 7, 10 ani”, a spus Tarcea.

La rândul său, primarul Emil Boc a precizat că acest masterplan este important.

„Haideți să facem un masterplan, să trasăm studii de circulație, să nu ne trezim ca în alte zone că nu facem o arteră suplimentară de trafic”, a completat Boc.

În documentul creionat de mai mulți arhitecți clujeni se precizează că „zona este dominată de spații industriale dezafectate sau în condiții precare de utilizare sau, după caz, într-o stare majoră de degradare, deservite de o infrastructură de transport neconformă”, iar locuirea în acest areal are o prezență de sub 0,2%.

Cu toate acestea, arhitecții sunt de părere că Bulevardul Muncii are potențial și mai mare de dezvoltare fiind conectat la artere majore de trafic și transport public „existente și viitoare” (aeroport, centura Vâlcele-Apahida, Centură Metropolitană, tren metropolitan) care conferă zonei „un statut strategic”.

Material scris de Diana CÎMPEAN.

Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:

Trafic infernal în centrul Clujului, sensul spre Mănăștur. Se circulă bară la bară - VIDEO

Ultimele Stiri
abonare newsletter