Administrație
A treia oară cu ghinion. Licitația pentru supervizarea lucrărilor la metroul din Cluj, ANULATĂ
Licitația pentru dirigenția de șantier la lucrările pentru metrou a fost anulată.
Imagini randate proiect metrou Cluj/Foto: Emil Boc Facebook.com
La începutul lunii septembrie, lucrările de proiectare a metroului clujean au început, potrivit ordinului emis de Primăria Cluj-Napoca. Două săptămâni mai târziu, administrația locală anula licitația pentru supervizarea lucrărilor la proiect.
Licitație cu ghinion, pentru cel mai scump contract de consultanță în Transporturi
La mijlocul lunii septembrie, Primăria a anulat a treia licitație pentru supervizarea lucrărilor la metrou.
Motivul invocat constă în caracterul „neconform” al ofertelor depuse.
„Au fost depuse numai oferte inacceptabile și/sau neconforme”, se arată în catalogul electronic de achiziții publice SEAP.
În iunie 2023, Primăria înregistra o ofertă depusă de o asociere formată din Egis România (Leader) și Egis Rail. Contractul se afla la a treia licitație.
Prima licitație pentru contractul record de consultanță dedicat supervizării proiectării și execuției metroului clujean a fost lansată în luna iulie a anului trecut, fiind anulată, din cauza lipsei ofertelor.
A doua licitație a fost lansată în decembrie 2022 și a prevăzut o suplimentare de 15,5 milioane de lei a valorii contractului, până la suma de 140.551.163 lei, față de valoarea inițială de 125.013.820 lei.
În aprilie 2023, Primăria Cluj-Napoca a lansat a treia licitație pentru supervizarea lucrărilor la Magistrala de Metrou M 1, valoarea contractului de supervizare fiind de 211 milioane lei, majorat cu peste 50 de milioane lei față de procedura anterioară.
Serviciile de supervizare se referă la consultanța oferită pe durata contractului de proiectare, execuție și garanție. Termenul de implementare a proiectului este de 156 de luni (13 ani), fără posibilitate de reînnoire.
Metroul din Cluj, un proiect pentru următorii zece ani
Lucrările de supervizare a proiectului metroului vor dura peste zece ani de zile, în funcție de evoluția lucrărilor de șantier, precum și la construcția propriu-zisă a magistralei de metrou.
În mai 2023, reprezentanții Primăriei Cluj-Napoca își exprimau încrederea că proiectul va înainta potrivit graficului anunțat.
„Sunt lucrări de mare anvergură, astfel că aceste lucrări de supervizare se intind pe o durată de cel puțin zece ani, după cum durează și perioada construcției metroului.
Sunt componente extrem de grele, cu bani multi, este una dintre cele mai mari lucrări de investiții făcută în ultimii 30 de ani în Româna, cu 2,8 miliarde de euro.
Toate elementele sunt în grafic, și în ceea ce priovește PNRR-ul, și în privința semnării celorlalte documente.
CITEȘTE ȘI:
Proiectul METROULUI: Lucrările de supervizare, pentru cel puțin 10 ani. „Pregătim municipiul pentru următorii zeci de ani, vom intra într-o altă ligă a orașelor”
Deci, în acest moment suntem în grafic cu tot ceea ce înseamnă componenta de metrou, cu jaloanele din PNRR”, declara viceprimarul Dan Tarcea, în mai 2023.
Asocierea Gulermak – Alstom – Arcada a câștigat contractul cu o ofertă de 9 miliarde de lei. Contractul pentru Magistrala de 21 de kilometri și 19 stații are o durată de 96 de luni și are 300 de milioane de euro finanțare prin PNRR. Ministerul Transporturilor asigură finanțarea de la bugetul de stat, fonduri europene, dar și Primăria Cluj-Napoca va avea o contribuție de la bugetul local.
Trenurile metroului din Cluj-Napoca vor circula la un interval de 90 de secunde, iar capacitatea va fi cuprinsă între 15.000 şi 20.000 pasageri.
Potrivit asigurărilor oferite de administrația locală, metroul din Cluj ar putea fi realizat până în 2031. Primele 9 stații ale metroului trebuie realizate până în 2026.
Citiți monitorulcj.ro și pe Google News
CITEȘTE ȘI: