Administrație
Încă o încercare. Supervizarea lucrărilor la metroul din Cluj, la a patra licitație.
Primăria a lansat a patra licitație pentru dirigenția de șantier la lucrările pentru metroul din Cluj, în urma anulării licitației anterioare din motive de neconformitate.
Imagini randate proiect metrou Cluj/Foto: Emil Boc Facebook.com
La mijlocul lunii septembrie, Primăria a anulat a treia licitație pentru supervizarea lucrărilor la metrou. Motivul invocat a constat în caracterul „neconform” al ofertelor depuse.
Joi, 5 octombrie, administrația locală a relansat proiectul supervizării lucrărilor pentru metrou.
Anunțul a fost publicat în catalogul electronic de achiziții publice SEAP și vizează cel mai scump contract de consultanță din Transporturi.
Valoarea totală estimată a contractului a rămas neschimbată și este de 211,5 milioane de lei, echivalentul a peste 42 de milioane de euro.
Prima licitație pentru contractul record de consultanță dedicat supervizării proiectării și execuției metroului clujean a fost lansată în luna iulie a anului trecut, fiind anulată, din cauza lipsei ofertelor.
A doua licitație a fost lansată în decembrie 2022 și a prevăzut o suplimentare de 15,5 milioane de lei a valorii contractului, până la suma de 140.551.163 lei, față de valoarea inițială de 125.013.820 lei.
În aprilie 2023, Primăria Cluj-Napoca a lansat a treia licitație pentru supervizarea lucrărilor la Magistrala de Metrou M 1, valoarea contractului de supervizare fiind de 211 milioane lei, majorat cu peste 50 de milioane lei față de procedura anterioară.
În iunie 2023, Primăria înregistra o ofertă depusă de o asociere formată din Egis România (Leader) și Egis Rail. Însă, oferta depusă de Egis - companie ce derulează mai multe proiecte din România, inclusiv servicii de consultanță și supervizare pe două loturi a proiectului de modernizare a liniei de cale ferată Cluj-Bihor -, a fost declarată neconformă, la mijlocul lui septembrie 2023.
Lucrările de supervizare a proiectului metroului vor dura peste zece ani de zile, în funcție de evoluția lucrărilor de șantier, precum și a construcției propriu-zise a magistralei de metrou.
CITEȘTE ȘI:
Proiectul METROULUI: Lucrările de supervizare, pentru cel puțin 10 ani. „Pregătim municipiul pentru următorii zeci de ani, vom intra într-o altă ligă a orașelor”
Asocierea Gulermak – Alstom – Arcada a câștigat contractul cu o ofertă de 9 miliarde de lei. Contractul pentru Magistrala de 21 de kilometri și 19 stații are o durată de 96 de luni și are 300 de milioane de euro finanțare prin PNRR. Ministerul Transporturilor asigură finanțarea de la bugetul de stat, fonduri europene, dar și Primăria Cluj-Napoca va avea o contribuție de la bugetul local.
Potrivit asigurărilor oferite de administrația locală, metroul din Cluj ar putea fi realizat până în 2031. Primele 9 stații ale metroului trebuie realizate până în 2026.
Citiți monitorulcj.ro și pe Google News
CITEȘTE ȘI: