Administrație

Contract de 3,2 miliarde de lei pentru 62 de trenuri electrice. Vor circula și prin Cluj.

Zeci de trenuri electrice noi, care vor circula pe traseele regionalelor Cluj, Brașov și Timișoara, vor fi achiziționate de România în baza unui contract de peste 3 miliarde de lei,

Tren electric/Foto: Autoritatea pentru Reforma Feroviară Facebook.com Tren electric/Foto: Autoritatea pentru Reforma Feroviară Facebook.com

 

 


Un număr de 62 de trenuri electrice, realizate de constructorul polonez PESA, vor asigura transportul regional de scurt parcurs. Din totalul ramelor electrice, 23 de trenuri vor circula pe traseele Cluj, Brașov și Timișoara. 

 


Autoritatea pentru Reformă Feroviară va semna cu PESA (Polonia) pe 30 ianuarie contractul de 3,2 miliarde lei pentru încă 62 de trenuri electrice noi. Este primul contract atribuit polonezilor pentru rame de scurt parcurs. 

Contractul are o valoare de 3,2 miliarde lei, dar poate fi suplimentat până la 4,1 miliarde lei dacă se dublează durata serviciilor de întreținere de la 15 la 30 de ani.


„Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) informează că reprezentanții Comisiilor de evaluare au transmis furnizorului polonez de material rulant PESA invitația de a semna, în data de 30.01.2024, ora 11:00, contractul de achiziție a 62 de rame electrice regionale (RE-R), destinate transportului regional de scurt parcurs, care au fost împărțite pe trei loturi”, potrivit anunțului făcut de Autoritatea pentru Reformă Feroviară pe pagina de Facebook

CITEȘTE ȘI: 
Trenuri electrice pe ruta Cluj-Brașov și Cluj-Oradea, după reabilitarea și electrificarea căii ferate. Contract de peste 1 miliard de lei.

Finanțarea proiectului va fi asigurată prin Fondul European de Modernizare (FM) 2021-2030, iar valoarea totală a proiectului este cuprinsă între 3.237.711.753 și 4.150.288.451 lei, fără TVA, împărțită pe trei loturi, și anume:


▪️ Lotul 1 – 20 rame electrice regionale RE-R, destinate transportului feroviar de călători, de pe rutele București N – Ploiești S – Adjud, Iași – Pașcani – Suceava, Bacău – Pașcani, iar valoarea estimată este cuprinsă în intervalul 1.044.933.546 și 1.339.823.526 lei, fără TVA;

▪️ Lotul 2 – 23 rame electrice regionale RE-R, destinate transportului feroviar de călători, de pe rutele Brașov – Gheorgheni, Arad – Timișoara – Caransebeș, Huedin – Cluj – Bistrița, iar valoarea estimată este cuprinsă în intervalul 1.208.571.156 și 1.554.592.210 lei, fără TVA;


▪️ Lotul 3 – 19 rame electrice regionale RE-R, destinate transportului feroviar de călători, de pe rutele București N – Ploiești V – Brașov, București N – Roșiori, București N – București Obor/Fundulea, Constanța – Fetești, iar valoarea estimată este cuprinsă în intervalul 984.207.051 și 1.255.872.715 lei, fără TVA.

Durata contractelor aferente loturilor atribuite va fi de 221 – 222 luni, în funcție de lotul atribuit. Semnarea contractului pentru cele 62 de trenuri electrice noi se face pe baza deciziei Consiliului Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC). 

În septembrie 2023, constructorul polonez PESA câștiga licitația pentru achiziția a 20 de rame electrice destinate serviciilor publice obligatorii de transport feroviar de călători de mediu și lung parcurs. Contractul de peste 1 miliard de lei prevede furnizarea unui număr de 20 de trenuri electrice care vor circula pe traseele Cluj-Brașov și Cluj-Oradea și Cluj-Craiova. 

Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:

Trenuri electrice pe ruta Huedin - Cluj - Bistrița. Două oferte depuse pentru 62 de rame electrice de scurt parcurs

Ultimele Stiri
abonare newsletter