Administrație
Cinci oferte depuse la licitația pentru realizarea proiectului drumului expres Cluj–Dej. Contract de 28 de milioane de lei și aproape doi ani pentru finalizarea lucrărilor.
Proiectul drumului expres Cluj-Dej a înregistrat mai multe oferte în cadrul licitației pentru realizarea studiului de fezabilitate. Contractul lucrărilor este de peste 28 de milioane de lei.
Mai multe oferte depuse pentru realizarea proiectului drumului expres Cluj-Dej/Foto: arhivă monitorulcj.ro
La începutul lunii aprilie, proiectul drumului expres Cluj-Dej, așteptat de clujeni de ani de zile, a întâmpinat noi blocaje, după ce licitația pentru studiul de fezabilitate a fost suspendată.
Luni, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere anunța înregistrarea unui număr de cinci oferte în cadrul unei noi etape de licitații.
Astăzi, au fost depuse 5 oferte pentru contractul privind elaborarea Studiului de Fezabilitate pentru DumulExpres Cluj – Dej.
- CONSTRUCT C.D.P. SRL
- Asocierea DP CONSULT SA (lider) - SOCIETATE CIVILA DE AVOCATI TEAHA & FUZESI
- Asocierea ECO GEODRUM SRL (lider) - TEHNO CONSULTING SOLUTION SRL
- PROIECT-CONSTRUCT REGIUNEA TRANSILVANIA SRL
- Asocierea SPECIALIST CONSULTING SRL (lider) – SPECIALIST SMART GROUP SRL – PERFECT CONSULT EUROPE SRL”, potrivit anunțului publicat de CNAIR.
Valoarea estimată a acestui contract este de 28,34 milioane de lei (fără TVA), iar sursa de finanțare va fi asigurată din fonduri europene nerambursabile.
Durata contractului este de 21 de luni, din care 18 de luni pentru realizarea studiului de fezabilitate.
După construcţie, Drumul Expres Cluj – Dej, cu o lungime estimată de 75 de kilometri, va asigura inclusiv conexiunea cu viitorul Drum Transregio Gilău – Apahida şi cu Autostrada Transilvania.
„Construcţia Drumului Expres Cluj – Dej (…) va reduce timpii de călătorie şi va creşte viteza medie de deplasare între localităţile Cluj şi Dej”, a notat directorul CNAIR, Cristian Pistol, pe pagina sa de Facebook.
Drumul expres Cluj-Dej, un proiect întârziat
Drumul expres Cluj – Dej – Bistriţa este format din două sectoare de drum, respectiv drumul expres Dej – Bistriţa, ca parte a aliniamentului „Autostrăzii Nordului” Vama Oar - Satu Mare - Baia Mare - Dej - Bistriţa - Vatra Dornei - Suceava, şi sectorul independent de drum expres Cluj – Dej.
Proiectul drumului de mare viteză Cluj-Dej are menirea de a asigura o rețea de transport rutier sigură și operațională, care să contribuie la reducerea numărului de accidente rutiere și la reducerea timpilor de călătorie.
CITEȘTE ȘI:
Drumul expres Cluj-Dej bate pasul pe loc. Se reia licitația pentru studiul de fezabilitate.
Promis din 2018, proiectul drumulului expres Cluj-Dej a avut parte de-a lungul anilor de câteva licitații anunțate și lansate pentru aceleași studii de fezabilitate, nereușind să depășească însă etapa licitațiilor. În iunie 2021 era lansată licitația pentru proiectul drumului expres Cluj – Dej, iar durata contractului pentru realizarea studiului de fezabilitate a drumului de circa 75 de km era estimată la 18 luni.
Însă, proiectul nu s-a concretizat, motiv pentru care în ianuarie 2023 CNAIR anunța încă o licitație pentru studiul de fezabilitate. Procedura a fost anulată însă în 2023, pe motiv de abateri grave.
Proiectul drumului de mare viteză Cluj-Dej are menirea de a asigura o rețea de transport rutier sigură și operațională, care să contribuie la reducerea numărului de accidente rutiere și la reducerea timpilor de călătorie.
Din cauza tergiversărilor și birocrației administrative, proiectul drumului expres care va conecta municipiul Cluj-Napoca de Dej are șanse să se concretizeze abia din 2026, având în vedere durata de 21 de luni a contractelor, din care doar 18 luni sunt destinate proiectării.
Citiți monitorulcj.ro și pe Google News
CITEȘTE ȘI: