Administrație

Bugetul Ministerului Transporturilor, suplimentat cu 840 de milioane de lei pentru liniile de metrou din Cluj și București

Finanțare suplimentară pentru marile proiecte de infrastructură. Ministerul Transporturilor a beneficiat de o suplimentare de fonduri de peste 800 de milioane de lei pentru realizarea liniilor de metrou din Cluj și București.

Fonduri suplimentare pentru metroul din Cluj/Foto: Randare proiect Fonduri suplimentare pentru metroul din Cluj/Foto: Randare proiect

 

 


Fonduri suplimentare pentru metroul din Cluj

Guvernul a alocat 1,85 miliarde lei pentru finanțarea marilor proiecte de autostrăzi, cum ar fi Sibiu–Pitești, Centura Capitalei, Drumul Expres Pitești-Craiova, Autostrada Transilvania, Autostrada Târgu Mureș–Iași, și a suplimentat cu peste 800 milioane lei bugetul Ministerului Transporturilor pentru liniile de metrou din Cluj și București, potrivit proiectelor de pe ordinea de zi a ședinței de Guvern de joi. 

„Alocarea a 1,85 miliarde lei în vederea finanțării proiectelor europene din domeniul transporturilor: Autostrada Sibiu – Pitești, Centura Capitalei, Drumul Expres Pitești-Craiova, Autostrada Transilvania, Autostrada Târgu Mureș–Iași.


Suplimentarea cu 840 de milioane de lei a bugetului Ministerului Transporturilor și Infrastructurii pentru liniile de metrou din București și Cluj”, ambele jaloane în PNRR, potrivit sursei citate. 

Potrivit documentației adoptate, fondurile provin din fondurile de rezervă bugetară aflate la dispoziția Executivului. 


A fost emisă autorizația de construcție pentru metroul din Cluj

Săptămâna trecută, Consiliul Județean Cluj a emis autorizația de construcție pentru metroul din Cluj. Potrivit anunțului făcut marți de primarul Floreștiului, Bogdan Pivariu, amplasamentul pentru începerea lucrărilor la metrou a fost predat recent constructorului pentru deschiderea șantierului. 

Potrivit proiectului, Magistrala 1 de metrou Cluj va avea o lungime de 21,3 km, cu 19 stații subterane și un depou suprateran.


Etapa 1 a proiectului se va desfășura pe teritoriul administrativ al municipiului Cluj-Napoca și al comunei Florești. Traseul liniei de metrou ușor începe din zona rezidențială din Florești. Astfel, primele stații vor deservi zonele de locuințe, apoi zonele multifuncționale desfășurare în jurul viitorului Spital Regional de Urgență, respectiv al centrului comercial din apropiere. 

Cu următoarele stații se va intra pe teritoriul municipiului Cluj-Napoca, acestea deservind cartierul Mănăștur, apoi linia va urma magistrala rutieră vest-est, traversând centrul orașului până în Piața Mărăști. De aici, o linie va continua spre zona industrială Muncii, iar o alta va deservi cartierele Gheorgheni și Sopor


Etapa de proiectare a primei magistrale de metrou din afara Bucureștiului a început la 1 septembrie 2023. Magistrala de metrou M1 din Cluj are 21 de stații, costă 9 miliarde lei, din care 1,5 miliarde lei fonduri din PNRR, iar termenul de realizare este de 8 ani.

Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:

Încep lucrările la METROUL din Cluj. „La 1 septembrie, s-a dat ordinul de începere”. Opt ani pentru realizarea proiectului.

A fost semnat contractul pentru metroul din Cluj. Este cel mai mare proiect de infrastructura din ultimii 30 de ani.

Ultimele Stiri
abonare newsletter