Administrație
Trenul Metropolitan din Cluj, în etapa obținerii avizului de mediu. Are o distanță de 48,8 km și 23 de stații de îmbarcare.
Încă un pas pentru realizarea trenului metropolitan Cluj. Municipalitatea a solicitat obținerea avizului de mediu pentru trenul metropolitan, care va parcurge o distanță de 48,8 km și va avea stații noi de îmbarcare.
Primăria solicită aviz de mediu pentru trenul metropolitan Cluj. Trenul va parcurge o distanță de 48,8 km și va avea stații noi de îmbarcare|Foto: monitorulcj.ro
La sfârșitul lunii mai, președintele Consiliului Județean Cluj, Alin Tișe, semna autorizația de construire pentru metroul și trenul metropolitan din Cluj.
Anterior, Consiliul Județean Cluj anunța că va aloca 10 milioane de euro în 2025 pentru proiectul trenului metropolitan și se asocia cu municipiul Cluj-Napoca și cu alte șapte comune învecinate pentru realizarea acestei investiții.
CITEȘTE ȘI:
Pas înainte pentru trenul metropolitan! Asociere între municipiul Cluj-Napoca, Consiliul Județean și șapte comune învecinate.
Miercuri, Primăria Cluj-Napoca a inițiat o nouă etapă pentru realizarea trenului metropolitan Cluj.
Tren metropolitan pe o distanță de 48,8 km și 23 de stații feroviare
Municipalitatea a declanşat etapa de încadrare necesară obţinerii avizului de mediu pentru Planul Urbanistic Zonal pentru „Tren metropolitan Gilau-Floresti-Cluj-Napoca-Baciu-Apahida-Jucu-Bontida”–Etapa I a sistemului de transport metropolitan Cluj magistrala 1 metrou si tren metropolitan.
Potrivit memoriului de prezentare a proiectului, viitorul tren metropolitan va utiliza infrastructura feroviară publică existentă, pe traseul Bonţida–Cluj-Napoca–Gârbău, în lungime de 48,8 km. Conform documentației, flota feroviară va cuprinde nouă trenuri, cu o capacitate de 420 locuri. Acestea vor funcționa exclusiv electric, la o viteză maximă de 150km/h și cu o frecvență de 30 minute. De asemenea, se estimează că numărul total al călătorilor transportați va fi de aproximativ 7.600 persoane/zi în anul 2030, respectiv de circa 9.500 persoane/zi în anul 2050.
Proiectul vizează realizarea de lucrări de construire/reabilitare infrastructură feroviară și obiective conexe acestora, pe tronsonul de cale ferată Bonţida HM – Gârbău HM, de pe magistrala principal de cale ferată 300: Oradea – Cluj-Napoca și magistrala secundară de cale ferată 401: Ilva Mică – Salva – Dej – Apahida – Cluj-Napoca.
Astfel, în cadrul zonei ce face obiectul studiului, se propune introducerea unui serviciu de Tren Metropolitan pe infrastructura existentă a căii ferate între punctele de îmbarcare/debarcare călători (PID) pe traseul: Bonţida HM – Apahida-Cluj-Napoca – Gârbău HM, pe teritoriul administrativ al Municipiului Cluj-Napoca, Comunei Gârbău, Comunei Baciu, Comunei Apahida, Comunei Jucu şi Comunei Bonţida.
Introducerea serviciului de Tren Metropolitan pe infrastructura existentă a căii ferate (în lungime de 48,8km) pe traseul: Bonţida HM – APAHIDA – CLUJ NAPOCA – Gârbău HM comportă operarea la un interval de 30 min a unui număr de 9 trenuri pentru 23 puncte de îmbarcare/debarcare călători.
În ceea ce privește componenta de Tren Metropolitan Cluj, se propune implementarea unui sistem de transport rapid – tren metropolitan, care are ca obiective principale următoarele:
*utilizarea infrastructurii feroviare publice existente;
*acoperirea întregul coridor feroviar cuprins între Bonţida Hm și Gârbău Hm, pe o lungime de aproximativ 48,8 km;
*păstrarea punctele de îmbarcare/debarcare existente;
*adăugarea de puncte de oprire noi;
*asigurarea de facilități pentru călători bănci, zone de așteptare protejate de intemperii, coșuri de gunoi, toalete, puncte de procurare de bilete (automate sau case de bilete) etc. pentru punctele noi de oprire;
*realizare de parcaje la 30% din numărul punctelor de îmbarcare/debarcare deservite;
*amenajarea dispozitivelor de acces la peroane și în punctele de îmbarcare/debarcare:
*trotuare, pasaje pietonale, pasarele pietonale, lifturi și escalatoare.
CITEȘTE ȘI:
Proiectul trenului metropolitan merge mai departe pe cele două fire, între Gară și IRA. „Verde” pentru Culoarul de Nord!
Lucrările propuse se desfășoară strict în județul Cluj, pe raza a șase unități administrativ-teritoriale: comunele Gârbău, Baciu, Apahida, Jucu, Bonțida și municipiul Cluj-Napoca.
La amenajarea celor 23 de puncte de îmbarcare/debarcare călători (PID) pentru introducerea serviciului de Tren Metropolitan se va ţine cont şi de execuţia unor lucrări, precum: peroane CF, remiză trenuri, pasaj rutier subteran subtraversare CF, trotuare, piste biciclete şi parcări auto/moto/velo (inclusiv pentru persoane cu dizabilităţi şi încărcare maşini electrice) la sol (inclusiv drumuri de legătură) şi staţii BUS.
Stații feroviare pentru trenul metropolitan Cluj
*Bonţida (existentă) – Comuna Bonţida;
*Răscruci (existentă) – Comuna Bonţida;
*Jucu de Jos (existentă) – Comuna Jucu;
*Jucu (existentă) –Comuna Jucu;
* Câmpenești (nou propusă) – Comuna Jucu;
*Apahida (nou propusă) –Comuna Apahida;
*Apahida (nou propusă) – Comuna Apahida;
*APAHIDA (existentă) – Comuna Apahida;
*Dezmir (existentă) – Comuna Apahida;
*Aeroport Avram Iancu (nou propusă) – Municipiul Cluj-Napoca;
*CLUJ-NAPOCA EST (existentă) –Municipiul Cluj-Napoca;
*IRA (nou propusă) –Municipiul Cluj-Napoca;
*Fabricii de Zahăr (nou propusă) – Municipiul ClujNapoca;
*Piața 1 Mai (nou propusă) – Municipiul Cluj-Napoca;
*CLUJ NAPOCA (existentă) – Municipiul Cluj-Napoca;
*Tetarom (existentă - conform M300) – Municipiul Cluj-Napoca;
*Hoia (nou propusă) – Municipiul Cluj-Napoca;
*Baciu (existentă - conform M300) – Comuna Baciu;
*Suceag (existentă) – Comuna Baciu;
*Rădaia (existentă) – Comuna Baciu;
*Mera (existentă) – Comuna Baciu;
*Nădășel (existentă - conform M300) – Comuna Gârbău;
*Gârbău (existentă) – Comuna Gârbău.
După obținerea avizului de mediu, în urma evaluării strategice, finanțarea investiției va putea fi realizată din fonduri europene, prin Programul Transport 2021-2027. Costurile sunt estimate la 280 de milioane de euro.
Citiți monitorulcj.ro și pe Google News
CITEȘTE ȘI: