Administrație

«Cârtițele» pentru săpăturile subterane la metrou ajung, în toamnă, la Cluj. Viceprimarul Dan Tarcea: „Vor lucra neîntrerupt, astfel încât să nu fie niciun fel de blocaj”.

Săpăturile pentru metroul din Cluj se vor desfășura neîntrerupt, odată ce «cârtițele» vor fi montate, în toamnă, pentru realizarea galeriilor de metrou.

Săpăturile pentru metroul din Cluj, executate la „foc continuu”. Viceprimarul Clujului, Dan Tarcea: „În momentul în care aceste «cârtițe» se opresc, se pot scufunda din cauza greutății”|Foto: imagine randată Săpăturile pentru metroul din Cluj, executate la „foc continuu”. Viceprimarul Clujului, Dan Tarcea: „În momentul în care aceste «cârtițe» se opresc, se pot scufunda din cauza greutății”|Foto: imagine randată

 

 


Lucrările în teren la proiectul metroului din Cluj au debutat la începutul lunii iunie și continuă pentru relocarea utilităților, etapă premergătoare realizării celor două galerii de metrou. 

Viceprimarul Clujului, Dan Tarcea, a arătat că după ce terenul va fi pregătit, iar mega-utilajele ce vor executa săpăturile vor fi montate, lucrările în subteran trebuie să se desfășoare fără oprire, altfel există riscul ca cele două «cârtițe» să se scufunde sub propria greutate. 


CITEȘTE ȘI: 
Cum decurg lucrările la metrou. Emil Boc: „În toamnă, «cârtițele» vor ajunge la Cluj pentru lucrări în subteran”.

În toamna acestui an, cele două «cârtițe» vor ajunge la Cluj. 

„Cele două «cârtițe» vor lucra neîntrerupt”

După cum semnalează viceprimarul municipiului Cluj-Napoca, Dan Ștefan Tarcea, odată ajunse la Cluj, mega-utilajele vor fi asamblate, perioadă ce poate dura 2-3 luni. Însă, odată intrate în subteran, acestea vor lucra încontinuu. 


„La metrou, după cum știți, au început lucrările, se lucrează din Florești, pentru relocarea utilităților. După ce se finalizează această procedură se va intra efectiv la partea de săpătură. 

Sunt două tipuri de săpături ce vor fi realizate: săpătura deschisă pe un anumit tronson, după care se va executa săpătura închisă cu cele două «cârtițe», care trebuie să ajungă din China. Din toamnă, le vom vedea efectiv la lucru. Cele două «cârtițe» vor lucra neîntrerupt”, a explicat, vineri, viceprimarul Dan Tarcea, în cadrul unei intervenții radio locale. 


Săpăturile se vor derula fără oprire din cauza dimensiunii și greutății utilajelor care vor realiza galeriile de metrou, în caz contrar acestea se pot bloca efectiv. 

„Așa este, pentru că au 300 de tone și în momentul în care aceste «cârtițe» se opresc, se pot pur și simplu scufunda din cauza greutății. Trebuie să lucreze încontinuu, astfel încât să nu fie niciun fel de sincopă. 


În toamnă vor ajunge în Cluj-Napoca. Montarea lor durează aproximativ 2-3 luni, pentru că ele vin pe bucăți, sunt niște instalații extrem de mari, de dimensiunea unui bloc. După care va urma pregătirea terenului și intrarea lor în subteran”, a adăugat Dan Tarcea. 

Astfel, este foarte probabil ca la începutul lunii decembrie, cele două «cârtițe» să intre în teren pentru săpături. 

Metroul din Cluj, cel mai mare proiect de infrastructură din ultimii 30 de ani

În 5 iunie, la Cluj,  au început lucrările în teren la metroul din Cluj, cel mai mare proiect de infrastructură din ultimii 30 de ani.

CITEȘTE ȘI: 
Metroul din Cluj este un proiect ambițios și inovator, primul mare proiect „la cheie” din România și unul dintre cele mai mari din Europa

Proiectul constă în proiectarea, construcția, echiparea și punerea în funcțiune a unei linii de metrou ușor în zona metropolitană Cluj-Napoca, în lungime de 21,03 km și având 19 stații și un depou, dotate cu facilități pentru buna integrare a sa cu celelalte sisteme de mobilitate.

Conform datelor oficiale, în anul 2031, anul de punere în funcțiune al metroului, vor fi 164.000 de călători pe zi, ceea ce înseamnă mai puțin cu 29.000 de mașini în oraș, încă din primul moment de funcționare a metroului. În termeni de „transformare verde”, într-un an, metroul va elimina gaze cu efect de seră în echivalent a jumătate de milion de copaci plantați.

Linia de metrou ușor, cu 19 stații subterane și un depou suprateran, are o capacitate de transport nominală/maximă la interval de 90 secunde: 15.200/21.600 pasageri/oră și sens (40 trenuri/oră și sens).

Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:

Au început lucrările la Magistrala I de metrou din Cluj. Emil Boc: „Este un proiect pentru viitoarele generații”.

Ultimele Stiri
abonare newsletter