Administrație

Descongestionarea traficului din Borhanci, prin breteaua de legătură conectată la Centura Metropolitană. Proiect de peste șapte milioane de euro.

Proiectul care prevede descărcarea traficului rutier din zona intersecției Borhanci-Brâncuși și realizarea unei conexiuni cu rețeaua de drumuri din zona metropolitană a fost aprobat de Consiliul Local.

Proiect pentru descongestionarea traficului din Borhanci, aprobat în Consiliul Local|Foto: Emil Boc - Facebook Proiect pentru descongestionarea traficului din Borhanci, aprobat în Consiliul Local|Foto: Emil Boc - Facebook

 

 


Consilierii locali au aprobat, joi, valoarea proiectului de realizare a bretelei de legătură strada Borhanciului – strada Constantin Brâncuși. Proiectul include și conectarea la nodul 13 al centurii metropolitane Cluj, esențial pentru asigurarea unei conectivități operative atât în zona metropolitană, cât și la rețeaua de drumuri naționale. 

Obiectivul de investiții DRUM DL 31 cuprinde două obiecte: 
Obiectul 1 – Bretea de legătură Strada Borhanciului-Strada Constantin Brâncuși, tronson din DL 31 cuprins între km 0+000 și km 0+380; 
Obiectul 2 – Drum DL 31, tronson cuprins între km 0+096 și km 0+950.


Descărcarea traficului din intersecția Borhanci-Brârncuși prin realizarea unei bretele de legătură

Încă din mai 2024, odată cu deschiderea lucrărilor la Bazinul competițional din Borhanci, edilul Emil Boc anunța că administrația locală face demersuri pentru asigurarea unei bune conectivități rutiere în zona Borhanci. Ulterior, Primăria a depus documentația pentru obținerea avizului de mediu pentru realizarea bretelei de legătură a străzilor Borhanci și Constantin Brâncuși. 

CITEȘTE ȘI: 
Strada Constantin Brâncuși intră în modernizare... o dată cu centura metropolitană! Emil Boc: „Va fi lărgită la alte dimensiuni”

Documentația pentru realizarea proiectului de descongestionare a traficului din zona Borhanci și conectarea la nodul 13 al centurii metropolitane a fost aprobată, joi, în Consiliul Local. 


Astfel, traseul drumului DL31 din municipiul Cluj-Napoca se desprinde din Nodul 13 al Centurii Metropolitane TR 35, pe amplasamentul străzii Borhanciului și continuă pe traseul actual al străzii Constantin Brâncuși, până la intersecția cu strada Lăcrămioarelor pe partea stângă și strada Septimiu Albini pe partea dreaptă.

Traseul a fost stabilit prin coridorul de expropriere, confrom planului topografic avizat de Oficiul de Cadastru și Publicitate Imobiliară, în suprafață de 25.530 mp. 


Breteaua de legătură strada Borhanciului-strada Constantin Brâncuși este un tronson din drumul DL31 ce va fi integrată ca bandă dedicată de viraj la dreapta pentru girația prevăzută a se realiza în cadrul proiectului. 

Prin realizarea acestei bretele va fi îmbunătățit nivelul de confort al utilizatorilor întrucât se va asigura descărcarea traficului de pe zona intersecției dintre străzile Borhanciului și Constantin Brâncuși. 


Pentru realizarea acestei bretele nu sunt necesare proceduri de expropriere, suprafața amenajată urmând a fi realizată pe domeniul public. 

Valoarea investiției pentru realizarea bretelei de legătură strada Borhanciului-strada Constantin Brâncuși (km 0+000 și km 0+380) este de 4.524.988,14 lei cu TVA. 

Conexiune rapidă cu rețeaua de drumuri din zona metropolitană

Partea a doua a proiectului, tronsonul cuprins între km 0+095 și km 0+950, face parte din grupa de proiecte „Drum Transregio Feleac TR35 etapa II – drumurile de legătură în portofoliul UAT-urilor”, care alături de Drum Transregio Feleac TR35 este soluția care răspunde cererii de transport rezultată ca urmare a dezvoltării dinamice a zonei metropolitane. 

„Astfel se asigură o conexiune directă a curenților de trafic pe direcția Nord-Vest-Est a municipiului Cluj-Napoca cu legătură în nodul 13 al centurii metropolitane și prin aceasta se asigură o conexiune rapidă și adecvată cu întreaga rețea de străzi și drumuri din zona metropolitană”, se arată în proiectul de hotărâre. 

CITEȘTE ȘI: 
Emil Boc, despre centura metropolitană a Clujului. „Avem puține lucrări de o asemenea anvergură în România. Nu a fost ușor să asigurăm finanțare”.

Acest traseu se axează pe modernizarea și reconfigurarea rețelei locale de străzi deja existente din zona cartierului Gheorgheni, cu legătură la nodul 13 al centurii metropolitane. 

Pentru realizarea etapei a doua a proiectului sunt necesare proceduri de expropriere, pe o suprafață de 3.179 mp.

Valorea investiției este de 31.057.375.85 lei cu TVA. Finanțarea va fi asigurată din bugetul local. 

Valoarea totală a investiției ce include cele două componente este de 35.582.363,98 lei cu TVA/circa 7.149.856,17 euro.

Durata de implementare a investiției este de peste doi ani de zile (26 de luni), din care 5 luni pentru procesul de achiziție a lucrărilor de proiectare și execuție, inclusiv consultanță, plus 3 luni pentru proiectare și 18 luni pentru lucrările de execuție propriu-zise. 

Acest proiect vine ca parte integrantă din pachetul de drumuri din etapa a doua a Centurii Metropolitane TR35 de pe raza municipiului Cluj-Napoca pe care Primăria le propune să fie realizate odată cu realizarea centurii ocolitoare. 

Astfel, prin implementarea celor două componente ale proiectului va fi asigurată conectivitatea locală și regională, necesară cererii de transport în creștere. Se va reduce timpul de călătorie în zona metropolitană, iar traficul de pe axa Vest-Est în zona centrală și a cartierului Gheorgheni va fi decongestionat. De asemenea, va fi îmbunătățită substanțial circulația din zona străzilor Borhanci-Constantin Brâncuși. 

Municipiul Cluj-Napoca va fi conectat prin intermediul centurii metropolitane la rețeaua majoră TEN-T CORE. 

Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:

OFICIAL. Au început lucrările în teren la Centura Metropolitană Cluj. Emil Boc: „Marile proiecte ale Clujului intră în faza de implementare”.

Ultimele Stiri
abonare newsletter