Administrație
Aviz favorabil de la Consiliul Județean Cluj, pentru realizarea trenului metropolitan
Consiliul Județean Cluj a avizat favorabil realizarea trenului metropolitan.
Consiliul Județean Cluj a avizat favorabil realizarea trenului metropolitan | Foto: monitorulcj.ro
Comisia Tehnică de Urbanism și Amenajarea Teritoriului (CTATU) din cadrul Consiliului Județean Cluj a avizat favorabil Planul Urbanistic Zonal (PUZ) al viitorului Tren Metropolitan Cluj.
„Pentru ca acest important proiect să poată merge mai departe, în sensul depunerii și obținerii finanțării europene, am decis să aprobăm, cu anumite modificări, documentația prezentată în comisie. Este necesar ca proiectul viitorului tren metropolitan să fie corelat cu toate proiectele de infrastructură publice și private aprobate deja pe traseul propus prin PUZ. Această nouă investiție este una extrem de importantă din perspectiva rezolvării problemei de mobilitate urbană pentru cei aproximativ 500 mii de clujeni care trăiesc și muncesc în Zona Metropolitană Cluj”, a declarat Alin Tișe, președintele Consiliului Județean Cluj.
Trenul metropolitan Cluj, investiție de peste 1 miliard de lei
Printre benficiarii trenului metropolitan sunt locuitorii de pe teritoriul a șase unități administrativ-teritoriale: municipiul Cluj-Napoca și comunele: Apahida, Baciu, Bonțida, Gârbău și Jucu.
Proiectul Tren Metropolitan Cluj constă în introducerea unui serviciu de transport public de călători de-a lungul infrastructurii existente de cale ferată, între Gârbău și Bonțida, cu 23 de puncte de îmbarcare-debarcare:
*30 de trenuri pe zi
*Frecvența de circulație -
1 tren/h între orele 5.00-6.00
2 trenuri/h între orele 6.00-19.00
1 tren/h între orele 19:00 – 22.00
Lungimea parcursului este de 48,8 km.
Valoarea totală a investiției este de 1.149.916.114,67 lei, inclusiv TVA/circa 231.027.467,09 euro.
Patru ani pentru realizarea trenului metropolitan Cluj
Investiția va fi realizată eșalonat:
*Anul 1 – 302.108.323, 78 lei (26%)
*Anul 2 – 457.244.861,79 lei (40%)
*Anul 3 – 390.562.929,10 lei (34%)
Durata de implementare a proiectului este de patru ani (48 de luni), din care pentru procedurile de licitație sunt prevăzute 12 luni, iar pentru proiectarea și execuția lucrărilor este prevăzut termenul de 3 ani.
Finanțarea investiției va fi realizată din fonduri europene nerambursabile, din alocațiile de la bugetul de stat prin Ministerul Transporturilor și în urma sunmelor alocate de beneficiarii proiectului trenului metropolitan: Municipiul Cluj-Napoca și comunele Gârbău, Baciu, Apahida, Jucu, Bonțida și Consiliul Județean Cluj.
CITEȘTE ȘI
Încă un pas pentru realizarea Trenului Metropolitan din Cluj. Mai multe stații feroviare, pasaje pietonale și parcări auto.
Trenurile (70 m lungime) vor avea o capacitate de transport de 840 de persoane (capacitate nominală – 420 de locuri) pe oră și sens.
La sfârșitul lunii septembrie, Primăria Cluj-Napoca a încheiat un parteneriat cu comunele din zona metropolitană pentru realizarea proiectului trenului metropolitan.
Anterior, Ministerul Transporturilor a publicat în transparență decizională proiectul trenului metropolitan din Cluj, care va fi realizat în parteneriat cu Compania Națională de Căi Ferate CFR SA.
Transport feroviar pentru mii de călători și descongestionarea traficului rutier
Trenul metropolitan din Cluj va descongestiona traficul rutier de pe DN1, DN1F și DN1C și va reprezenta o soluție modernă și nepoluantă de transport pentru mii de călători.
„Cererea de transport ridicată, raportată la capacitatea infrastructurii de transport rutier face ca principalele artere care intra în Municipiul Cluj-Napoca (DN1, DN1F și DN1C) să fie congestionate la orele de vârf.
Calea ferată formată din magistralele 300 și 401 străbate cea mai mare parte a principalului culoar de dezvoltare. Astfel, dezvoltarea unui sistem de transport metropolitan pe calea ferată ar reprezenta o soluție viabilă pentru peste 17.000 de locuitori, care ar putea accesa zona centrală a Municipiului Cluj-Napoca, în mai puțin de 30 de minute”, se arată în documentația publicată în transparență decizională de Ministerul Transporturilor.
Proiectul trenului metropolitan Cluj vizează realizarea infrastructurii rutiere și pietonale, și include patru pasaje subterane pietonale, cu un punct intermodal în zona Aeroportului (stațiile Piața 1 Mai, Fabricii de Zahăr, IRA și Aeroportul Internațional „Avram lancu”). În plus, pe traseul trenului metropolitan vor fi realizate opt parcări auto (stațiile Gârbău, Rădaia, Hoia, Dezmir, Apahida, Câmpenești, Jucu de Jos, Bonțida).
Citiți monitorulcj.ro și pe Google News
CITEȘTE ȘI: