Administrație
Proiectul pilot de eliberare a buletinelor electronice, extins în județul Cluj. Peste 32.000 de clujeni au deja cărți electronice de identitate.
Buletinele electronice vor fi eliberate în tot județul Cluj, iar ulterior procesul se va extinde la nivel național. „Experiența funcționarilor clujeni în emiterea acestor acte de identitate electronice a cântărit mult în decizia de extindere a proiectului”, spune Alin Tișe, președintele Consiliului Județean Cluj.
Cărţile electronice de identitate, cunoscute ca „buletine cu cip”, vor fi eliberate începând cu 20 martie pentru persoanele cu vârsta de peste 14 ani.
CITEȘTE ȘI:
Distribuirea noilor buletine electronice începe la Cluj-Napoca, din 20 martie. Programul se extinde în toată țara.
După cum arată reprezentanții Consiliului Județean Cluj, într-o primă etapă eliberarea buletinelor electronice va fi extinsă în tot județul Cluj, iar ulterior la nivel național.
Tișe: Eliberarea cărților electronice de identitate, un proiect operaționalizat eficient la Cluj
Proiectul de eliberare a cărților electronice de identitate, operaționalizat la nivelul Direcției Județene de Evidență a Persoanelor Cluj, va fi extins începând cu data de 20 martie 2025 pentru toți cetățenii județului Cluj, se arată în informarea publicată de Consiliul Județean Cluj.
Concret, în contextul deciziei recente a Ministerului Afacerilor Interne, proiectul pilot de eliberare a cărților electronice de identitate va fi extins la nivelul tuturor serviciilor publice comunitare locale de evidență a persoanelor din județul Cluj, respectiv: Dej, Gherla, Huedin, Turda, Câmpia Turzii și Florești.
„Ne bucurăm că acest proiect pilot, unic la nivel național, este unul de succes, iar ministerul de resort dorește să-l extindă, într-o primă fază, la nivelul întregului județ Cluj și, ulterior, în celelalte județe.
Ne mândrim că am reușit să operaționalizăm eficient acest proiect, iar experiența dobândită de funcționarii clujeni în emiterea acestor acte de identitate electronice, pe parcursul celor doi ani și jumătate de implementare, a cântărit foarte mult în decizia de scalare a acestuia pentru toți românii”, a declarat Alin Tișe, președintele Consiliului Județean Cluj.
Proiectul pilot de eliberare a cărții electronice de identitate a fost lansat de către Ministerul Afacerilor Interne prin Direcția Generală pentru Evidența Persoanelor la nivelul municipiului Cluj-Napoca, în data de 2 august 2021, și extins la nivelul Direcției Județene de Evidență a Persoanelor Cluj în data de 2 august 2022.
CITEȘTE ȘI:
Cărți electronice de identitate, emise din 2 august în Cluj! Se vor face pe bază de programare
De la operaționalizarea acestui proiect și până în momentul de față au fost emise un număr de 32.411 de cărți electronice de identitate din care 21.403 de cărți electronice de identitate au fost emise de Direcția de Evidență a Persoanelor din cadrul Primăriei municipiului Cluj-Napoca.
În contextul în care DJEP Cluj a fost inclusă în acest proiect pilot un an mai târziu, instituția aflată sub autoritatea Consiliului Județean Cluj a reușit să elibereze 11.008 de asemenea cărți de identitate.
Programarea pentru eliberarea cărții electronice de identitate se face exclusiv online pe portalul Ministerului Afacerilor Interne.
Citiți monitorulcj.ro și pe Google News
CITEȘTE ȘI: