Administrație

Cărțile electronice de identitate au început deja să fie eliberate în tot județul Cluj

Cărțile electronice de identitate au început să fie eliberate în toate localitățile din județul Cluj, în urma extinderii proiectului-pilot derulat în Cluj-Napoca.

Cărțile electronice de identitate au început deja să fie eliberate în tot județul Cluj|Foto: DJEP Cluj/Consiliul Județean Cluj Cărțile electronice de identitate au început deja să fie eliberate în tot județul Cluj|Foto: DJEP Cluj/Consiliul Județean Cluj

 

 


Începând de joi, 20 martie, toate serviciile publice comunitare de evidență a persoanelor din județul Cluj, respectiv cele din Dej, Gherla, Huedin, Turda, Câmpia Turzii și Florești preiau fotografiile, impresiunile papilare și documentele necesare în vederea eliberării noilor cărți electronice de identitate.

CITEȘTE ȘI: 
Proiectul pilot de eliberare a buletinelor electronice, extins în județul Cluj. Peste 32.000 de clujeni au deja cărți electronice de identitate.

În contextul actual al digitalizării serviciilor publice, prin implementarea unor sisteme informatice în domeniul evidenței persoanelor și al stării civile, emiterea cărții electronice de identitate are beneficiul de a prezenta elemente avansate de securitate, servește ca document de călătorie în spațiul Uniunii Europene și conferă acces facil la diverse servicii electronice.


După cum arată reprezentanții Consiliului Județean Cluj, într-o primă etapă eliberarea buletinelor electronice a fost extinsă în tot județul Cluj, iar ulterior la nivel național.

Clujenii obțin cărțile electronice de indentitate gratuit, în apropiere de domiciliu

Oamenii nu mai trebuie să ajungă la Cluj-Napoca pentru eliberarea cărții electronice de identitate. Buletinele pot fi obținute acum în apropierea domiciliului. 


 „Începând de azi locuitorii județului Cluj, cu vârsta de peste 14 ani, pot beneficia de cărți electronice de identitate gratuite, eliberate cât mai aproape de domiciliu, fără a mai fi nevoie de deplasarea la Cluj. Ne bucurăm că proiectul operaționalizat cu succes de către DJEP Cluj este replicat, la nivelul întregului județ și, ulterior, la nivel național”, a declarat președintele Consiliului Județean Cluj, Alin Tișe. 

Programare online pentru obținerea buletinului electronic

Programarea pentru eliberarea cărții electronice de identitate se face exclusiv online pe portalul Ministerului Afacerilor Interne.


Datele ce vor fi înscrise în cărțile electronice de identitate sunt:
*în format tipărit, nume, prenume, cetățenie, data nașterii, sex, imaginea facială, CNP, semnătura olografă.
*în format electronic, toate datele tipărite, la care se adaugă prenumele părinților, domiciliul, impresiunile papilare ale două degete ale titularului și certificate digitale pentru autentificare sau semnătură electronică.

Proiectul pilot de eliberare a cărții electronice de identitate a fost lansat de către Ministerul Afacerilor Interne prin Direcția Generală pentru Evidența Persoanelor la nivelul municipiului Cluj-Napoca, în data de 2 august 2021, și extins la nivelul Direcției Județene de Evidență a Persoanelor Cluj în data de 2 august 2022.


De la inițierea acestui proiect au fost emise un număr de 32.411 de cărți electronice de identitate din care 21.403 de cărți electronice de identitate au fost emise de Direcția de Evidență a Persoanelor din cadrul Primăriei municipiului Cluj-Napoca. 

Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:

Distribuirea noilor buletine electronice începe la Cluj-Napoca, din 20 martie. Programul se extinde în toată țara.

Proiectul buletinelor electronice, extins la nivel național până la sfârșit de an. Cartea electronică de identitate va putea prelua rolul cardului de sănătate.

abonare newsletter