Administrație

Se va semna contractul pentru construirea ultimului lot din Autostrada Transilvania. Sorin Grindeanu: „Este cel mai mare contract din istoria CNAIR”

Contractul pentru ultimul și cel mai valoros lot din Autostrada Transilvania, cel de la Poarta Sălajului la Nușfalău, va fi semnat la sfârșitul acestei săptămâni, a anunțat, marți, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

|Foto: Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere - Facebook |Foto: Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere - Facebook

 

 


Contractul pentru ultimul și cel mai valoros lot din Autostrada Transilvania, cel de la Poarta Sălajului la Nușfalău, va fi semnat la sfârșitul acestei săptămâni, a anunțat, marți, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

 


„La sfârșitul acestei săptămâni vom semna ultimul lot și cel mai valoros lot, ca și sumă, de pe Autostrada Transilvania. Aici vorbim de lotul de la Poarta Sălajului la Nușfalău. Este un contract de 6,62 miliarde lei, cel mai mare contract din istoria CNAIR”, a anunțat ministrul Transporturilor pe TikTok.

Acesta a subliniat că, în urma semnării acestui contract, toate loturile aflate în construcție în acest moment de pe Autostrada Transilvania vor intra în faza finală, cea de execuție.


„Mă refer la loturile de la Nădășelu până la Nușfalău și, totodată, de la Suplacu de Barcău până la Biharia. Autostrada Transilvania este una dintre autostrăzile importante din România care trebuie să fie finalizate în anii viitori”, a precizat Grindeanu. 

6,8 miliarde lei, peste 40 km de autostradă și șase ani pentru lucrări

Proiectarea și execuția secțiunilor Poarta Sălajului – Zalău și Zalău – Nușfalău a fost atribuită asocierii de firme turcești Makyol Insaat Sanayi Turizm VE Ticaret AS – Ozaltin Insaat Ticaret VE Sanayi AS.


CITEȘTE ȘI: 
Autostrada Transilvania. Constructor desemnat pentru secțiunea Poarta Sălajului – Nușfalău. Contract de 6,8 miliarde lei și termen de șase ani pentru realizarea lucrărilor.

Construcția celor două secțiuni, cu o lungime totală de 41 km, trebuie finalizată în 78 de luni (18 luni proiectare, 60 de luni execuție).

Este vorba de ultimul sector necontractat din Autostrada Transilvania (A3). Contractul pentru secțiunea care include și tunelul Meseș de 3 kilometri are o valoare estimată cuprinsă între 7,4 și 8,8 miliarde lei.


Tunelul Meseș, cel mai lung tunel de autostradă din România

Tunelul Meseș, cu o lungime de 2,89 km, este cel mai lung tunel de autostradă din România. Acest tunel este format din două galerii unidirecționale care împreună totalizează 5,78 km.

Contractul prevede inclusiv construcția a 65 de viaducte, poduri și pasaje (în lungime totală de aproximativ 13 km).

Evaluarea pe acest segment de autostradă a durat mai bine de un an și au fost înregistrate șapte amânări succesive.

Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:

Secțiunea Poarta Sălajului – Nușfalău (A3), deblocată. Sorin Grindeanu: „Contractul pentru lotul Meseș va fi semnat în perioada următoare”.

Autostrada Transilvania. „Verde” pentru secțiunea Poarta Sălajului – Nușfalău. Contestațiile depuse la contractul câștigat de Makyol, respinse de CNSC.

abonare newsletter