Administrație

A fost semnat contractul pentru cel mai valoros lot al Autostrăzii Transilvania

A fost semnat, joi, contractul pentru construirea ultimului lot și, totodată, cel mai valoros lot ca și sumă de pe Autostrada Transilvania.

A fost semnat contractul pentru construirea ultimului lot din Autostrada Transilvania | imagine ilustrativă: Autostrada Transilvania|sursa: Cristian Pistol - Facebook A fost semnat contractul pentru construirea ultimului lot din Autostrada Transilvania | imagine ilustrativă: Autostrada Transilvania|sursa: Cristian Pistol - Facebook

 

 


Este vorba despre lotul de la Poarta Sălajului la Nușfalău.

 


Contractul pentru proiectarea și execuția tronsonului de autostradă Poarta Sălajului-Nuşfalău (Secțiunea Poarta Sălajului-Zalău și secțiunea Zalău-Nuşfalău), care include tunelul Meseș, a fost semnat între CNAIR și Asocierea Makyol Insaat Sanayi Turizm VE Ticaret AS-Ozaltin Insaat Ticaret VE Sanayi AS (Turcia).

„Pas decisiv pentru finalizarea construcției Autostrăzii Transilvania (A3), după mai mult de 20 de ani!


CNAIR a semnat astăzi contractul pentru construcția ultimului tronson al acestei autostrăzi foarte importante pentru economia României.

Cu o valoare de 6,62 miliarde lei (fără TVA), acesta este cel mai scump contract de infrastructură rutieră semnat până acum în România și va fi derulat de o asociere de constructori turci (…) Construcția tronsonului de autostradă Poarta Sălajului-Nușfalău va asigura o legătură rutieră modernă între vestul, centrul și nordul României.”, a transmis Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor.


6,6 miliarde lei, peste 40 km de autostradă și șase ani pentru lucrări

Proiectarea și execuția secțiunilor Poarta Sălajului – Zalău și Zalău – Nușfalău a fost atribuită asocierii de firme turcești Makyol Insaat Sanayi Turizm VE Ticaret AS – Ozaltin Insaat Ticaret VE Sanayi AS.

CITEȘTE ȘI: 
Autostrada Transilvania. Constructor desemnat pentru secțiunea Poarta Sălajului – Nușfalău. Contract de 6,8 miliarde lei și termen de șase ani pentru realizarea lucrărilor.

Construcția celor două secțiuni, cu o lungime totală de 41 km, trebuie terminată în 78 de luni (18 luni proiectare, 60 de luni execuție).


Este vorba de ultimul sector necontractat din Autostrada Transilvania (A3). Cu o valoare de 6,62 miliarde lei (fără TVA), acesta este cel mai scump contract de infrastructură rutieră semnat până acum în România.

Tunelul Meseș, cel mai lung tunel de autostradă din România

Tunelul Meseș, cu o lungime de 2,89 km, este cel mai lung tunel de autostradă din România. Acest tunel este format din două galerii unidirecționale care împreună totalizează 5,78 km.

Contractul prevede inclusiv construcția a 65 de viaducte, poduri și pasaje (în lungime totală de aproximativ 13 km).

Evaluarea pe acest segment de autostradă a durat mai bine de un an și au fost înregistrate șapte amânări succesive.

Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:

Secțiunea Poarta Sălajului – Nușfalău (A3), deblocată. Sorin Grindeanu: „Contractul pentru lotul Meseș va fi semnat în perioada următoare”.

Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, în vizită la Cluj. A verificat stadiul lucrărilor de modernizare a liniei de cale ferată Cluj-Oradea. (P)

Ultimele Stiri
abonare newsletter