Administrație

Ungaria a finalizat drumul care leagă granița cu România de Slovacia

Ungaria anunţă că şi-a terminat partea din coridorul rutier Via Carpatia, care ajunge până la granița cu România, la Borș. Drumul, care trece şi prin România, trebuie finalizat până în 2026.

Ungaria şi-a terminat partea din coridorul rutier Via Carpatia Ungaria şi-a terminat partea din coridorul rutier Via Carpatia

 

 


Ungaria este prima ţară care a construit deja toate elementele care îi revin din coridorul rutier central-european Via Carpatia, relatează MTI. Coridorul autostrăzii Via Carpatia leagă şapte ţări, din Lituania şi până în Grecia, creând o conexiune între porturile Mării Baltice, Mării Egee şi Mării Negre, pe direcţia nord-sud, scrie Economica.net.

 


Dacă înainte de 2010, niciun drum de mare viteză nu lega țara vecină de Transilvania, Ungaria are acum două autostrăzi care ajung până la granița cu România și lucrează deja la a treilea, a arătat Tamás Schanda secretar de stat în Ministerul Inovaţiei şi Tehnologiei, în guvernul maghiar.

Odată cu finalizarea, în toamnă, a autostrăzii M30 din Ungaria, care face legătura între autostrada M3 şi graniţa cu Slovacia, a luat naştere şi ultimul element maghiar al coridorului. În urma secţiunii nou construite între Miskolc şi Tornyosnémeti, de la Budapesta se poate ajunge pe autostradă până la Kosice (Slovacia), precizează MTI. Odată cu finalizarea acestui drum de mare viteză, Ungaria s-a achitat de toate sarcinile asumate – cu cinci ani mai devreme decât termenul-limită al construcţiei întregii Via Carpatia, care este anul 2026. După autostrada M30, secţiunea maghiară a coridorului continuă cu autostrada M3, apoi cu autostrada M35, în direcţia Debrecen, iar în final, cu autostrada M4, în direcţia Oradea.


„Ungaria a reuşit să îşi dezvolte singură infrastructura proprie de transport – datorită muncii depuse de cetăţenii săi, bazându-se pe creşterea economică. În 2010, lungimea totală a reţelei interne de autostrăzi a fost de sub 1300 de kilometri; acum, ea se apropie de 2000 de kilometri. Datorită investiţiilor realizate în ultimii 11 ani, acum putem ajunge pe drumuri cu patru benzi la Eger, la Salgótarján, la Sopron, la Szolnok, la Szombathely şi la Veszprém. Vorbim, acum, de o legătură completă pe autostradă între capitala Ungariei şi cea a Slovaciei, Bratislava; înainte de 2010, niciun drum de mare viteză nu ajungea la graniţa cu România, spre Transilvania, acum se lucrează, deja, la pregătirea celui de-al treilea. Din 2019 încoace, este al treilea an consecutiv când reţeaua de drumuri de mare viteză din Ungaria a crescut cu peste 100 de kilometri în fiecare an. Impulsul fără precedent al dezvoltărilor este confirmat şi de faptul că progrese comparabile au fost înregistrate numai de două ori”, a explicat oficialul ungar.

Amintim că în septembrie 2020, România a finalizat secțiunea de autostradă Biharia - Borș, de 5,3 km, prin care se face legătura între Oradea și frontiera româno-ungară. Ministrul Transporturilor de la acea vreme, Lucian Bode, alături de ministrul de Externe, Bogdan Aurescu şi omologul său ungar, Szijarto Peter, au participat la inaugurarea celui de al 12-lea punct de trecere a frontierei româno-ungare, Borş II – Nagykereki, fiind cel de-al doilea pe autostradă, după cel de la Nădlac.


Astfel, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere – CNAIR a anunțat finalizarea secțiunii de autostradă Biharia – Borș, de 5,3 km, prin care se face legătura între Oradea și frontiera româno-ungară.

CITEȘTE ȘI:

Ungaria a început electrificarea liniei ferate. Tronsonul Cluj-Napoca - Episcopia Bihor se lasă așteptat

abonare newsletter