Administrație
E oficial! Începe reevaluarea ofertelor pentru lucrările pe A3 Chețani - Câmpia Turzii
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) începe reevaluarea ofertelor pentru desemnarea câștigătorului pe lotul Chețani - Câmpia Turzii al Autostrăzii Transilvania.
Începe reevaluarea ofertelor pentru lucrările pe A3 Chețani - Câmpia Turzii. FOTO: Facebook / Viorel Băltărețu
Lotul Chețani - Câmpia Turzii al Autostrăzii Transilvania, blocat de ani buni, începe să se miște. Curtea de Apel a menținut decizia Consiliului Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) prin care a dispus reevaluarea ofertei câștigătoare pentru acest lot.
Lotul a fost atribuit inițial de ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu unei asocieri din care fac parte și firme ale unui om de afaceri bihorean cercetat penal.
„Lotul Chețani - Câmpia Turzii, blocat de ani buni, începe să se miște. 16 mai: Curtea de Apel menține decizia Consiliului Național pentru Soluționarea Contestațiilor, deci se trece la reevaluarea ofertelor pentru a desemna câștigătorul.
Vă amintesc că licitația fusese atribuită, imediat după preluarea Ministerului Transporturilor de către Sorin Grindeanu, Grupului Selina, asociere din care fac parte firme ale unui om de afaceri bihorean judecat pentru evaziune fiscală, spălare de bani și instigare la abuz”, a transmis deputatul USR Viorel Băltărețu.
Reevaluarea va dura, potrivit directorului CNAIR, Cristian Pistol, între 2 și 4 săptămâni. Reevaluarea ofertei poate însemna inclusiv desemnarea aceluiași constructor, dar cu riscul de a avea, din nou, contestații. Au fost situații când, după reevaluare, CNAIR a desemnat același constructor sau a stabilit un nou câștigător (cazul lotului 1 A0 București – Nord).
La doi ani de când trebuia dat în folosință, lotul de autostradă dintre Chețani și Câmpia Turzii este un veritabil exemplu de șantier-muzeu al infrastructurii românești.
„Birocrația și interesele câtorva blochează de ani buni proiectarea si construcția unui tronson de 15.7 kilometri! Orice întârziere în plus, cauzată de noi piedici birocratice, e inacceptabilă”, mai arată Băltărețu.
Strabag a contestat licitația
Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) a admis pe 9 martie contestația Strabag la licitația pentru lotul Chețani - Câmpia Turzii din Autostrada Transilvania (A3), după ce pe 31 ianuarie 2022 fusese desemnată câștigătoare oferta asocierii Drum Asfalt.
„Admite contestația formulată de Strabag SRL, în contradictoriu cu Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere SA, și anulează raportul procedurii de atribuire nr. 24/1051/31.01.2022, în partea ce privește oferta asocierii câștigătoare și a contestatoarei, și comunicările privind rezultatul procedurii transmise celor două ofertante. Obligă autoritatea contractantă la reevaluarea ofertei asocierii Drum Asfalt SRL – OPR Asfalt SRL – Obras Publicas y Ragadios SA -Trameco SA – Drumuri Bihor SA, în termen de 15 zile de la primirea deciziei, cu respectarea celor din motivare, a documentației de atribuire și a dispozițiilor legale în materia achizițiilor publice”, se arată în decizia CNSC din 9 martie.
Strabag a depus pe 10 februarie 2022 contestație la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC). În documentul de 40 de pagini, Strabag solicită anularea raportului procedurii și reevaluarea ofertei Drum Asfalt.
CNAIR a primit trei oferte la licitația pentru finalizarea lotului Chețani – Câmpia Turzii din Autostrada Transilvania:
- Asocierea Dimex 2000 Company SRL – Alpenside SRL – Explan SRL
- Asocierea Drum Asfalt SRL – OPR Asfalt SRL – Obras Publicas Y Ragadios SA – Tramec SA – Drumuri Bihor SA
- Asocierea Strabag SRL – Geiger Transilvania SRL
Potrivit deputatului Viorel Bătlărețu, din asocierea de firme desemnată câștigătoare de către CNAIR fac parte firme ale unui om de afaceri bihorean judecat pentru evaziune fiscală, spălare de bani și instigare la abuz.
„Trameco SA şi Drumuri Bihor SA fac parte din Selina Grup, aparținând omului de afaceri Beneamin Rus, asfaltatorul de serviciu al Consiliului Județean și al administrațiilor PNL Bihor. Anterior, această firmă a blocat lucrările la tronsonul Chiribiș – Biharia din Autostrada Transilvania, pentru că a subevaluat costurile, ca să câștige licitația și apoi a abandonat lucrările. Trameco a solicitat costuri suplimentare de 48% peste valoarea contractuală”, arăta Viorel Băltărețu în februarie 2022.
Contract de 383,44 milioane de lei
Valoarea estimată a contractului este de 383,44 de milioane de lei fără TVA pentru cei aproximativ 15,7 km.
CNAIR a lansat în iulie 2021 licitație pentru proiectarea și execuția lotului Chețani – Câmpia Turzii, după rezilierea contractului cu Straco, în martie 2021. Contractul pe sectorul Cheţani-Câmpia Turzii a fost reziliat deoarece, în ultimele cinci luni, progresul fusese de un punct procentual. Reprezentanţii CNAIR precizau că după deschiderea traficului rutier pe Nodul Rutier Cheţani, în data de 18 septembrie 2020, „antreprenorul a redus considerabil ritmul de execuţie a lucrărilor.” Astfel, la data deschiderii traficului, progresul fizic era de 36,81%, iar în momentul rezilierii progresul fizic înregistrat era de 37,86%.
CITEȘTE ȘI: