Auto
Accidente pe bandă rulantă și intrări pe contrasens pe A3! Cauza: breteaua de la Gilău a fost proiectată PROST
Breteaua de la ieșirea de pe autostrada din Gilău a văzut multe accidente de la deschidere. Problema: proiectarea proastă și lenea CNAIR
Pe autostrada A3, în zona Gilău, au fost provocate multe accidente în ultima vreme / FOTO 1: ISU Cluj. FOTO 2: captură ecrean - Google Maps
În ultima perioada s-au petrecut o multitudine de accidente grave pe breteaua care face legătura dintre A3 și DN1, lângă localitatea Gilău. Vremea nefavorabilă combinată cu neatenția șoferilor au dus la tragediile petrecute recent.
Un bun exemplu este accidentul petrecut săptămână trecută când un șofer care voia să urce cu mașina pe autostradă dinspre Gilău a tăiat curba și a intrat pe contrasens. În urma impactului cu o altă mașină care circula din direcție opusă a rezultat rănirea a trei persoane.
Un alt accident s-a petrecut în luna octombrie, când o mașină a intrat pe contrasens în același sector de drum, rezultând în rănirea a trei persoane dintre care și un minor. Accidentul a avut loc la numai câteva ore după altul petrecut în exact aceeași zonă. De asemenea, la mijlocul lunii octombrie, un accident în care au fost implicate 8 persoane, între care un bebeluș, s-a produs în aceeasi zona. În urma acestuia, patru persoane au ajuns în spital.
Cauza principală a acestor accidente ar fi proasta proiectare a nodului rutier. Bretele înguste pe ambele sensuri, împreună cu proiectarea drumului în curbă fără vizibilitate fac ca mulți șoferi să încalce involuntar marcajul și să intre astfel pe contrasens.
„Multe noduri de autostradă din țară sunt proiectate astfel, deci vom asista la noi coliziuni frontale. Și mai rău este, de exemplu, la nodul dintre autostrăzile A1 și A6 de lângă Balinț care se «laudă» deja cu morți. Multe din cazurile de circulație pe contrasens pe autostradă sunt cel mai probabil provocate de intrarea pe contrasens în nod din cauza insuficientei separări a fluxurilor de trafic”, a declarat Asociația Pro Infrastructură pe Facebook.
Diferența de viteză dintre autostradă și drum național - un factor crucial
Un alt factor crucial este diferența de viteză dintre autostradă și drumul național. Șoferii care părăsesc autostrada sunt obișnuiți cu un regim de mers cu o viteză ridicată. Aceștia sunt obligați însă să se adapteze la o viteză redusă într-un perioadă scurtă de timp, pe o bretea de legătură îngustă. Soluția ar fi adăugare de bariere despărțitoare de sens, pe acest drum de legătură.
Un accident mortal de acest tip s-a petrecut acum două săptămâni, cand o mașină s-a ciocnit cu un TIR în timp ce părăsea autostrada în zona Nădășelu. În urma impactului au rezultat trei victime dintre care una a murit la fața locului.
Așa ar arăta zona cu o barieră despărțitoare de sens:
„Un alt factor este și diferența dintre viteza de autostradă și cea de DN. Viteza excesivă contribuie la tăierea curbei, pe contrasens. Dar eroarea umană trebuie prevenită de infrastructură!
E remarcabil că inclusiv Poliția Rutieră recomandă administratorului drumului instalarea separării fizice dintre sensuri, dar DRDP Cluj ignoră situația de mai bine de un an. Această gașcă, subordonată CNAIR, condusă ca-n vremurile de tristă amintire pre-democratice, este vârf de lance în menținerea României pe ultimul loc la siguranță rutieră în Europa”, mai adaugă Asociația Pro infrastructură.
CITEȘTE ȘI: