Auto

Legea care permite șoferilor cu permis categoria B să conducă și motociclete, declarată constituțională. Sesizarea președintelui Iohannis, respinsă de judecătorii CCR.

Legea care permite posesorilor de carnet categoria B să conducă și motociclete a fost declarată constituțională, în urma contestației depuse de Klaus Iohannis la CCR.

Șoferii cu permis categoria B vor putea conduce și motociclete de 125 cmc/Foto: pexels.com Șoferii cu permis categoria B vor putea conduce și motociclete de 125 cmc/Foto: pexels.com

 

 


În ianuarie 2024, Klaus Iohannis ataca la CCR o lege adoptată de Parlament care permite șoferilor cu permis categoria B să conducă și motociclete cu transmisie automată cu cilindree maximă de 125 cmc, cu puterea maximă de 11 kW și cu un raport putere/greutate de cel mult 0,1 kW/kg, categoria A1.  

 


CITEȘTER ȘI: 
Legea care permite șoferilor cu permis categoria B să conducă și motociclete, atacată de Klaus Iohannis la Curtea Constituțională

Curtea Constituțională a respins, ca neîntemeiată, obiecția de neconstituționalitate formulată de Președintele României și a constatat că Legea pentru completarea art.24 ind.1 alin.(2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.195/2002 privind circulația pe drumurile publice este constituțională în raport cu criticile formulate, se arată într-o informare publicată, miercuri, de CCR. 

Șoferii cu permis categoria B vor putea conduce și motociclete de 125 cmc

Actul normativ a fost votat în Parlament în vara anului trecut, dar a fost retrimisă la reexaminare de preşedintele Klaus Iohannis. În decembrie 2023, Camera Deputaților a votat din nou acest act normativ.


Potrivit președinției, deşi Parlamentul trebuia să îşi limiteze intervenţia la cadrul trasat de cererea de reexaminare, acesta a reconfigurat condiţiile în care deţinătorul unui permis pentru categoria de vehicule B ar putea utiliza permisul şi pentru motocicletele cu transmisie automată cu cilindree maximă de 125 cmc, excedând acestor limite.

„În esență, referitor la critica privind depășirea limitelor reexaminării, Curtea a reținut că, prin forma legii adoptată ulterior reexaminării, legiuitorul a realizat o corelare a noilor reglementări cu soluția legislativă existentă în actuala reglementare, această formă fiind menită să asigure integrarea organică a noilor dispoziții în ansamblul legislației, precum și punerea lor în acord cu prevederile actelor normative cu care se află în conexiune”, se arată în decizia CCR. 


Cu privire la sesizarea referitoare la experiența de cel puțin doi ani solicitată conducătorilor auto, CCR arată următoarele: 

„În ceea ce privește critica potrivit căreia sintagma «experiență de cel puțin 2 ani de conducere pentru categoria de vehicule B» încalcă principiul clarității și previzibilității legii, Curtea a reținut că maniera de reglementare a dispozițiilor legale analizate nu le lipsește pe acestea de claritate, precizie și previzibilitate, înțelesul lor putând fi dedus din interpretarea sistematică a ansamblului normativ cu care acestea se află în relație. Astfel, Curtea a constatat că dispozițiile legii criticate respectă exigențele constituționale ale art.1 alin.(5) referitoare la claritatea și previzibilitatea legii”, potrivit judecătorilor CCR.


Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:

Permisul de conducere pentru categoria B este valabil şi în cazul motocicletelor din categoria A1! Lege adoptată

Ultimele Stiri
abonare newsletter