Auto
Crește interesul românilor pentru mașinile hibride, în timp ce se reduce cota de piață a mașinilor electrice noi.
Cota de piață a mașinilor electrice din România s-a redus la jumătate, în aprilie, în timp ce autovehiculele hibride încep să atragă tot mai mulți șoferi.

La începutul lui 2023, România avea înregistrate 39.271 de mașini electrice. În martie 2024 au fost înmatriculate 660 de mașini electrice, o scădere de 36% față de aceeași perioadă a anului trecut.
CITEȘTE ȘI:
Piața mașinilor electrice noi, în scădere cu peste 10% la nivel european. Cu cât s-a redus numărul înmatriculărilor în România.
În aprilie 2024, autoturismele „electrificate” au o creștere de +46.8%, realizând o cotă de piață de 23,5% din care autoturismele pur electrice înregistrează o scădere de -18,3%, realizând o cota de piață de 5.5%, potrivit analizei publicate, luni, de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA).
Astfel, mașinile electrice au avut o cotă de piață de 5,5%, față de 13% în a patra lună a anului trecut. Mașinile electrificate (electrice, plug-in hibride și full hibride) au înregistrat o cotă de 23%.
Pe segmentul mașinilor electrice, cele mai bine vândute au fost Dacia Spring (265 de unități), Tesla Model 3 (150 de unități) și Renault Megane (52 de unități).
În 2023, în România au fost înmatriculate 15.318 de autoturisme electrice.
Vânzările de autoturisme s-au majorat cu peste 30%
Luna trecută au fost înmatriculate 13.047 de unități, cu o treime mai multe decât în aprilie 2023, astfel încât înmatriculările de autoturisme noi sunt în creștere cu +33,2% față de aprilie 2023.
La nivelul întregii piețe, cele mai populare modele au fost Logan, Duster, Sandero, Toyota Corolla și Skoda Octavia.
Citiți monitorulcj.ro și pe Google News
CITEȘTE ȘI: