Auto
20 de ani de Nostalgie. Ultimul proiect al uzinei ARO Câmpulung, modelul „ARO Nostalgica”.
Acum douăzeci de ani, Uzina ARO Câmpulung, unul dintre simbolurile industriei auto românești, și-a pus amprenta pentru ultima oară pe un proiect auto cu adevărat special: modelul „ARO Nostalgica”.
20 de ani de Nostalgie | Foto: argesulonline.ro
Se împlinesc zilele acestea 20 de ani de la demararea ultimului proiect de model ARO, la fosta uzină din Câmpulung. E vorba de un IMS adus ceva mai aproape de tehnologia vremurilor, botezat ARO Nostalgica, scrie argesuloline.ro
Acest model n-a ieșit niciodată pe piață. Existența lui e foarte puțin cunoscută, chiar și iubitorilor mărcii ARO.
CITEȘTE ȘI:
Trei mașini ARO, vechi de peste 20 de ani, au pornit într-o expediție din Cluj spre Norvegia: „O să trecem prin Laponia, pe la casa lui Moş Crăciun, pe la Cercul Polar”
În anul 2005, lucrurile nu erau pozitive la uzina ARO din Câmpulung. Trecuse mai bine de un an de când uzina fusese vândută firmei CrossLander.
Cuiva de la uzină i-a venit ideea să scoată pe piață un model ușor restilizat al vechiului IMS (ARO M461), dar cu tehnologie ceva mai apropiată de contemporaneitate.
Potrivit sursei citate anterior, performanțele promiteau să fie bune. ARO Nostalgica ar fi putut rula fără probleme cu viteze de 100 km/oră și peste, ca și un ARO 24. Cât despre performanțele pe teren accidentat, e suficient dacă spunem că, deocamdată, nicio Dacia Duster nu poate trece pe unde poate un ARO de acest tip.
Ultimul capitol al unei legende
Lansarea acestui prototip a venit într-un moment delicat pentru uzină. În 2006, uzina și-a închis porțile definitiv, punând capăt unei istorii de 50 de ani.
Citiți monitorulcj.ro și pe Google News
CITEȘTE ȘI: