Auto

Scade interesul consumatorilor pentru mașinile electrice. Motoarele clasice câștigă teren.

Mașinile cu combustie internă câștigă teren în preferințele consumatorilor de pe mai multe piețe globale, în defavoarea vehiculelor electrice.

Interesul consumatorilor pentru mașinile electrice, trend în scădere|Foto: Depositphotos.com Interesul consumatorilor pentru mașinile electrice, trend în scădere|Foto: Depositphotos.com

 

 


Interesul consumatorilor pentru mașinile electrice, trend în scădere

Conform cercetării realizate de Deloitte 2025 Global Automotive Consumer Study, preferințele consumatorilor din Germania indică o creștere de la 49%, în 2024, la 53% în acest an, trend similar și în: Japonia (41% față de 34% în 2024), India (54% față de 49%) și China (38% față de 33%), potrivit Agerpres.ro De asemenea, în SUA, motoarele clasice dețin o pondere ridicată în opțiunile consumatorilor, chiar dacă procentul e pe un trend descendent (62% față de 67%, în 2024).

Alegere în funcție de preț și calitate

În schimb, indiferent de tipul motorului, prețul și calitatea produsului rămân principalele criterii de alegere a mărcii pentru următoarea mașină în cazul consumatorilor din Germania (62%) și Marea Britanie (62%), respectiv SUA (58%), Marea Britanie (62%) și Asia de Sud-Est (65%), în timp ce performanța vehiculului este pe primul loc în Coreea de Sud (59%).


CITEȘTE ȘI: 
Verdele se ofilește. Mașinile electrice pierd dramatic teren în preferințele românilor.

Potrivit sursei citate, cei care totuși intenționează să cumpere o mașină electrică sunt motivați, în principal, de protecția mediului, în India (63%) și Germania (54%), și de costul mai redus cu alimentarea, în Asia de Sud-Est (64%), Japonia (61%) și Marea Britanie (59%).

Pe de altă parte, programele guvernamentale de susținere a producției de vehicule cu grad redus de poluare nu se află printre primele trei argumente în favoarea achiziționării unei mașini electrice decât în Germania (33% din consumatori).


Totodată, conform studiului, crește ponderea consumatorilor care vor să schimbe marca de vehicul la următoarea achiziție - la 76% în China (de la 73% în 2024), la 71% în Asia de Sud-Est, 51% în Marea Britanie sau 46% în Germania, ceea ce indică o intensificare a concurenței pe această piață. 

În plus, nici loialitatea față de producătorii locali nu mai este prea puternică, cu excepția Japoniei (unde 76% sunt loiali producătorilor locali). Consumatorii spun că nu contează țara de producție dacă mașina aleasă le satisface nevoile - Marea Britanie (68%), China (52%), Germania (50%), SUA (47%).


Opțiunea pentru mașinile electrice, în funcție de autonomie și timpul de alimentare

Referitor la mașinile electrice pe baterie, participanții la studiu sunt, în general, preocupați de autonomie (Germania - 54%, Marea Britanie 52%), de preț (Germania - 45% și Marea Britanie - 49%), de timpul de alimentare (Japonia - 49%, Marea Britanie - 47%), de infrastructura publică de încărcare (Germania - 43%) și de siguranța tehnologiei integrată în baterie (Coreea de Sud - 49%).

De asemenea, o altă preocupare în acest caz este legată de reciclarea bateriilor și de entitatea care ar trebui să fie responsabilă în acest sens. 


La realizarea studiului au participat aproximativ 31.000 de consumatori din 30 de țări, dintre care 13 state europene (Austria, Belgia, Cehia, Franța, Germania, Italia, Marea Britanie, Olanda, Polonia, Spania, Suedia, Turcia și Ungaria).

Citiți monitorulcj.ro și pe Google News
Foto: Depositphotos.com

CITEȘTE ȘI:

Atenție, șoferi! Se reintroduce taxa auto pentru mașinile poluante. Peste 8 milioane de autovehicule vizate.

Verdele se ofilește. Mașinile electrice pierd dramatic teren în preferințele românilor.

abonare newsletter