Economie

2 din 3 români aplică online atunci când vor un job nou. 60% își actualizează CV-ul doar când aplică pentru un post nou

Un procent de 65% dintre angajaţii români apelează la online pentru a identifica noi oportunităţi profesionale, conform celui mai recent sondaj realizat de o platformă de recrutare.

Un procent de 65% dintre angajaţii români apelează la online pentru a identifica noi oportunităţi profesionale/ Foto: pixabay.com Un procent de 65% dintre angajaţii români apelează la online pentru a identifica noi oportunităţi profesionale/ Foto: pixabay.com

 

Dintre respondenţi, 33% au declarat că se preocupă constant să-şi menţină CV-ul la zi pentru a-şi creşte şansele de a fi contactaţi şi când nu caută activ.


 

Cei mai mulţi dintre candidaţi (60%) au declarat că îşi actualizează CV-ul doar atunci când încep să aplice pentru un nou loc de muncă, deşi specialiştii în recrutare îi sfătuiesc să aibă întotdeauna CV-ul la zi, mai ales că procesul de găsire a unui job nou durează, în medie, între 3 şi 6 luni, semnalează studiul.


„Pentru a nu-şi limita şansele de a primi oferte de la angajatori şi pentru a fi cât mai conectaţi la piaţa muncii, candidaţii ar trebui să îşi menţină la zi datele din CV, în special secţiunea legată de experienţa profesională pentru că aceea le poate aduce şi cele mai relevante interacţiuni. În plus, aproape jumătate dintre ei au mărturisit că şi-ar schimba jobul dacă ar primi o ofertă salarială mai mare decât au în prezent, deci actualizarea CV-ului ar fi primul şi cel mai simplu pas în această direcţie, mai ales că pe BestJobs, ei pot fi contactaţi şi atunci când nu îşi caută activ job”, spune Ana Vişian, marketing manager BestJobs, conform unui comunicat remis, vineri, Agerpres.

Înainte de a merge la interviu pentru un nou job, aplicanţii se interesează, în principal, dacă nivelul salarial este în acord cu piaţa (65%) şi unde este locaţia biroului atunci când activitatea se desfăşoară de la sediu (53%). În cadrul interviului, 75% din angajaţi şi-ar dori să afle mai multe informaţii despre rolul lor în echipă, în eventualitatea angajării, în timp ce alţii vor să ştie salariul (71%) sau ce conţine pachetul de beneficii extra-salariale (51%).


De asemenea, 62% dintre participanţii la sondajul realizat de platforma de recrutare BestJobs apreciază anunţurile care conţin informaţii privind salariul deoarece consideră că eficientizează procesul de recrutare, pentru că vor aplica preponderent candidaţii dispuşi să accepte salariul respectiv. Alte avantaje ale publicării salariului în anunţul de angajare sunt normalizarea discuţiilor despre salariu şi despre bani (48%) şi evaluarea mai clară a pieţei în momentul în care este necesară o schimbare de job - tot 48%.

Sondajul a fost efectuat în perioada iunie - iulie pe un eşantion de 1.392 utilizatori de internet din România.


 

CITEȘTE ȘI:

Salariile mai mari sau concedierile, principalele motive pentru schimbarea locului de muncă în ultimii doi ani

Românii au lucrat până pe 19 iunie doar pentru a-şi plăti taxele, care cumulează 46% din venituri

Tinerii din România, nepregătiți pentru piața muncii și nemulțumiți de condiții: „Prea multă muncă, prea puține pauze, prea mică plata”

Ultimele Stiri
abonare newsletter