Economie

Mobilizare slabă pe segmentul Nădășelu-Zimbor de pe A3. Asociația Pro Infrastructura: „Nu ne-ar mira dacă dealurile transilvănene ar lua-o la vale, iar din terasamente la primăvară vom culege buruieni”.

În plină vară, mobilizarea de pe segmentul Nădășelu-Mihăiești-Zimbor lasă de dorit. Șanse mici de realizare a secțiunii de 30 km până în 2026, pentru a beneficia de banii europeni.

„Șantier-muzeu” pe A3. API: „Și Nădășelu-Zimbor, tot chinuitor”.|Foto: Asociația Pro Infrastructura Facebook.com „Șantier-muzeu” pe A3. API: „Și Nădășelu-Zimbor, tot chinuitor”.|Foto: Asociația Pro Infrastructura Facebook.com

 

 


Secțiunea Nădăşelu-Zimbor-Poarta Sălajului (A3) prezintă un peisaj dezolant. În urmă cu două săptămâni, Asociația Pro Infrastructura (API) semnala slaba mobilizare de pe acest segment al Autostrăzii Transilvania. 

CITEȘTE ȘI: 
Asociaţia Pro Infrastructură, despre Autostrada Transilvania: „Visam să circulăm în 2024. Acum ne luăm adio inclusiv de la 2025.”

În continuare, lucrările înaintează anevoios, iar șansele de respectare a jaloanelor PNRR, pentru obținerea finanțării europene, sunt tot mai reduse.


Termenele de finalizare, extinse până la sfârșitul anului 2026

„Și Nădășelu-Zimbor, tot chinuitor. La fel ca Zimbor-Poarta Sălajului filmat pe 12 iulie, și pe lotul vecin am găsit în 24 iulie aceeași mobilizare slabă a celor de la UMB care sunt întinși pe prea multe șantiere și se concentrează puternic pe A7 Buzău-Focșani, restul proiectelor suferind”, arată API. 

„În plus, dacă nu suntem prea impertinenți, ne-am hazarda la o recomandare: antreprenorul să își protejeze taluzurile și terasamentele pentru sezonul ploios/rece. În caz contrar, nu ne-ar mira dacă dealurile transilvănene ar lua-o (și mai rău) la vale, iar din terasamente la primăvară vom culege buruieni”, explică sursa citată. 


Oficialii CNAIR au extins „cu multă indulgență” termenele de finalizare pentru Nădășelu-Zimbor (iulie 2026), respectiv pentru Zimbor-Poarta Sălajului (decembrie 2026), potrivit ultimului grafic de execuție aprobat și raportat public.

„Secțiunea Zimbor-Poarta Sălajului ar putea fi deschis în 2025 dacă oficialii CNAIR închid în următoarele luni licitația nodului Românași, fără de care tronsonul este muzeu”, potrivit sursei citate. 


O altă secțiune problematică vizează zona viaductelor de la Nădășelu și Topca Mică, din județul Cluj, pentru care CNAIR a semnat, cu întârziere, contractul de 1 miliard de lei. 

CITEȘTE ȘI: 
Autostrada Transilvania. A fost semnat contractul pentru realizarea viaductelor de la Nădășelu și Topa Mică. Un nou termen pentru finalizarea lucrărilor.

Realizarea traseului modificat la Nădășelu și Topa Mică (A3) presupune termene de 9 luni pentru proiectare și alte 18 luni pentru execuție. Contractul a ajuns la turcii de la Ozaltin, fiind semnat pe 5 iunie 2024. 


„Le va fi foarte greu să termine în 2026 și să se încadreze în cerințele PNRR”, precizează Asociaţia Pro Infrastructură.

Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:

Autostrada Transilvania. Șantiere pustii pe loturile Nădăşelu-Poarta Sălajului și șanse reduse pentru deschiderea circulației în 2026. România riscă să piardă bani europeni.

Ultimele Stiri
abonare newsletter