Economie

Secțiunea Poarta Sălajului-Nușfalău de pe A3, marcată de amânări succesive. Tunelul Meseș, departe de a fi realizat.

Dacă proiectul tunelului de pe lotul Curtea de Argeș-Tigveni al autostrăzii Sibiu-Pitești, înaintează cu succes în teren, visul sălăjenilor și al sătmărenilor de a străbate pe dedesubtul Meseșului în drum spre centrul țării se prelungește.

Autostrada Transilvania. Secțiunea Poarta Sălajului-Nușfalău, marcată de amânări succesive. Tunelul Meseș, departe de a fi realizat.|Foto: Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere Facebook.com Autostrada Transilvania. Secțiunea Poarta Sălajului-Nușfalău, marcată de amânări succesive. Tunelul Meseș, departe de a fi realizat.|Foto: Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere Facebook.com

 

 


Pentru locuitorii dezamăgiți din Sălaj, Satu Mare și o parte din Bihor, tunelul care ar fi trebuit să ușureze accesul spre autostradă și să evite urcarea și coborârea Meseșului a rămas doar pe planurile constructorilor, notează Transilvania Business.

Contractul ar fi trebuit să fie semnat în martie 2023, dacă nu existau contestații. Cum acestea sunt mai mult decât posibile, rămâne să așteptăm începutul lui septembrie 2024 pentru a afla decizia CNAIR, în condițiile în care desemnarea constructorului pentru secțiunea Poarta Sălajului-Zimbor-Nușfalău (41 km), care include și Tunelul Meseș, a fost amânată (a 7-a amânare!) de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere până pe 30 august. 


CITEȘTE ȘI: 
Autostrada Transilvania. Licitație amânată pentru secțiunea de 41 km dintre Poarta Sălajului și Nușfalău.

Tunelul care ar urma să aibă lungimea de 2,89 km ar urma să fie cel mai lung tunel rutier din România, arată sursa citată. 

Cel mai mare contract de autostradă și un tunel complicat

Pentru segmentul de autostradă A3 Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău, licitația demarată de patru ani, adică din anul 2020, pare să fie una complicate, în condițiile în care contractul are o valoare estimată la aproximativ 800 de milioane de euro.


CNAIR este în continuare în etapa de evaluare a ofertelor, deși termenul limită era 30 august 2024 atât pentru evaluarea calificării și a celei tehnice, precum și a evaluării financiare. 

Tunelul Meseș are o lungime de 2,8 kilometri și două galerii. Viteza de proiectare este de 120 km/h.


Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:

Lotul de un miliard de euro dintre Poarta Sălajului și Nușfalău, fără constructor la doi ani de la lansarea licitației

Un nou blocaj pentru licitația de pe lotul A3 cu Tunelul Meseș. Contestație în instanță împotriva deciziei CNSC favorabilă Makyol.

Ultimele Stiri
abonare newsletter