Economie

Autostrada Transilvania. Doi ofertanți au mai rămas în cursa pentru construcția secțiunii cu tunelul Meseș.

În august 2023, CNAIR anunța un „interes major” pentru secțiunea cu tunelul Meseș de pe A3, unde erau înregistrate șapte oferte. După mai bine de un an de la relansarea licitației pentru Poarta Sălajului–Nușfalău, în cursă au mai rămas doi ofertanți.

Luptă strânsă pentru cel mai mare contract de autostradă: Doi ofertanți au mai rămas în cursa pentru construcția secțiunii cu tunelul Meseș (A3)|Foto: Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere Facebook.com Luptă strânsă pentru cel mai mare contract de autostradă: Doi ofertanți au mai rămas în cursa pentru construcția secțiunii cu tunelul Meseș (A3)|Foto: Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere Facebook.com

 

 


Secțiunea Poarta Sălajului-Nușfalău (A3), care include și tunelul Meseș, rămâne fără constructor desemnat la mai bine de un an și jumătate de la lansarea licitației.

CITEȘTE ȘI: 
Desemnarea constructorului pentru secțiunea Poarta Sălajului–Nușfalău, de pe Autostrada Transilvania, amânată de CNAIR. Tunelul Meseș, tot mai greu de realizat.

Evaluarea pe acest segment durează deja de mai bine de un an, iar de la relansarea licitației au fost înregistrate nouă amânări, din care cinci amânări succesive doar în acest an. Săptămâna trecută, CNAIR stabilea noul termen pentru desemnarea căștigătorului pe secțiunea Poarta Sălajului-Nușfalău pentru 31 octombrie 2024.


Luptă strânsă pentru cel mai mare contract de autostradă

Makyol, UMB și WeBuild mai rămăsesră în cursa pentru cel mai mare contract de autostradă al CNAIR, cel privind tronsonul din Autostrada Transilvania (A3), cu tunelul Meseș. Între timp, WeBuild a fost descalificată, potrivit unor surse ale Asociației Pro Infrastructură (API), citate de economica.net

Astfel, în cursa pentru desemnarea constructorului pentru secțiunea Poarta Sălajului-Nușfalău (A3) au mai rămas doi ofertanți: Makyol și UMB. 


Inițial, licitația înregistrase șapte ofertanți. În total, 7 oferte  au fost înregistrate de CNAIR în august 2023, iar până în octombrie 2024, secțiunea Poarta Sălajului-Zimbor-Nușfalău de pe Autostrada Transilvania nu are un constructor desemnat. 

În august 2023, șeful CNAIR, Cristian Pistol, anunța un „interes major” pentru secțiunea cu tunelul Meseș de pe A3. Până în octombrie 2024, constructorul nu a fost desemnat|sursa: Cristian Pistol-Facebook

Cei șapte operatori care au depus oferte în august anul trecut:
-Asocierea SA & PE CONSTRUCT SRL – SPEDITION UMB SRL – TEHNOSTRADE S.R.L. – EURO-ASFALT d.o.o (România – Bosnia Herțegovina)
– WEBUILD SPA – MILANO (Italia)
– IC IÇTAŞ INŞAAT SANAYI VE TICARET A.Ş. (Turcia)
– Asocierea MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.S. – OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI A.S. (Turcia)
– MAPA INSAAT VE TICARET A.S. (Turcia)
– Asocierea NUROL INSAAT VE TICARET A.S. – DUYGU TAAHHÜT VE İNŞAAT A.Ş. (Turcia)
– Asocierea TEKFEN INSAAT VE TESISAT A.S. – DOGUS INSAAT VE TICARET A.S. (Turcia)


În prezent, licitația apare ca fiind în etapa de evaluare financiară a ofertelor. 

Licitația pentru lotul (Poarta Sălajului–Nușfalău) ce include și Tunelul Meseș a fost lansată inițial în noiembrie 2020, cu o valoare de 4,4 miliarde de lei. 


Acum, valoarea proiectului este estimată la 7,4 miliarde lei, cu finanțare asigurată din fonduri europene nerambursabile. Contractul prevede inclusiv construcția a 65 de viaducte, poduri și pasaje (în lungime totală de aproximativ 13 km) și a Tunelului Meseș (în lungime de 2,89 km).

Durata de realizare a contractului este de 78 de luni dintre care 18 luni destinate proiectării și 60 execuției. 

Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:

Autostrada Transilvania. O nouă amânare pentru desemnarea constructorului la secțiunea cu Tunelul Meseș.

Ultimele Stiri
abonare newsletter