Economie

Opinie. Dragoș Damian, Terapia Cluj: „Dacă ești o companie care nu are chef, timp sau bani să investească în resursa umană, participă la un târg de cariere și fură un angajat de la competiție”

Urmărește o conferință la care iau parte șefii departamentelor de resurse umane și vei realiza ce profesioniști desăvârșiți sunt. Stăpânesc cu măiestrie o mulțime de formulări complicate care te conving cât de mult timp și bani alocă pentru atragerea, retenția și dezvoltarea oamenilor din organizația lor, cât de mult se investește în resursa umană, ce beneficii cuprinzătoare sunt acordate.

Dragoș Damian, CEO Terapia Cluj Dragoș Damian, CEO Terapia Cluj

 

 


Ce nu știi însă este că toate lăudăroșeniile lor sunt povești de adormit mediul de afaceri pentru că, singurul lucru pe care îl fac este să fure angajați de la competiție. Păi are cineva chef, bani și timp să investească în angajați? Are cineva chef, bani și timp să dezvolte un director financiar sau economic, un specialist de calitate, de la director la analist, un specialist în operațiuni industriale de la director la ingineri la supervizori la operatori mașini alfa-numerice, un specialist în planificarea producției, un specialist în lanțul de aprovizionare, un specialist de mediu?

CITEȘTE ȘI: 
Opinie. Dragoș Damian, Terapia Cluj: „Vrei sa salvezi economia Europei? Uite un plan, nu râde, e foarte serios - în 2025 cumpără o mașină nouă fabricată în Comunitatea Europeană”

Uite. Un director financiar se pregătește în 5-10 ani, instructajul costă sute de mii de lei. Specialiști de calitate și de operațiuni industriale nu există, ei trebuie luați de pe băncile facultății, durează 1-3 ani pregătirea lor, tot sute de mii de lei. Specialiști de planificare, de aprovizionare, de mediu, la fel, nu există, costă mii și mii de lei pregătirea lor.


Pentru pregătirea unor astfel de specialiști este necesară muncă asiduă în interiorul organizației, parteneriate cu instituțiile de învățământ, donații de echipamente scumpe către universități în așa fel încât instruirea să se facă de pe băncile facultății, etc. 

Prostii! Timp și bani dați de pomană. Așadar, mergem la competiție și furăm. Luăm oameni gata pregătiți de fraierii din alte companii, care cred bazaconii de tipul învățământ dual preuniversitar și universitar sau pierd vremea în pregătirea angajaților prin parteneriate cu facultățile. Sunt unii angajatori fraieri care cred în rolul angajatorilor de a ajuta societatea să progreseze prin dezvoltarea generațiilor Y și Z. 


Cât de fraieri pot fi?

Furtul de angajați este soluția perfectă pentru orice șef de resurse umane:


  1. poți da salarii mai mari sau beneficii de altă natură pentru că nu te costă nimic pregătirea lor; 
  2. nu există nici o lege împotriva furtului de angajați, dimpotrivă, Codul Muncii „încurajează” furtul de angajați prin prevederi ambigue. Astfel încât poți fura 1, 2, 5, 10, 20 de angajați. Poți fura atâția angajați de la competiție până o închizi și tot nu pățești nimic, degeaba reclamă unii aceasta practică;  
  3.  În plus:
  • Bonus 1: merită să vezi fețele directorilor cărora le furi angajații, sunt de neprețuit supărarea și frustrarea lor după ce au consumat timp și bani cu munca susținută în interiorul organizației, parteneriate cu instituțiile de învățământ, donații de echipamente scumpe către universități în așa fel încât instruirea să se facă încă de pe băncile facultății. Niște fraieri, merită să râzi de ei;
  • Bonus 2: daca angajatul furat nu se inseră în organizația ta, îl dai afară fără probleme, fără să fi consumat timp și bani pentru a-l pregăti. Și rămâi cu satisfacția ca ai destabilizat competitorul de unde l-ai furat, care trebuie să consume timp și bani ca să pregătească pe altcineva.

Așadar, fură un angajat de la competiție, fură 2, 5, 10. 

Totuși, fii un pic prudent, respectă niște reguli de bază: 


  1. mergi tot timpul la conferințe ca să arați publicului că de fapt ești un angajator de top care investește timp și bani în pregătirea resursei umane. Și mai bine, cumpăra un loc într-un anuar „Angajatori de Top”, e maxim 5.000 de Euro, dă bine;
  2. folosește anunțuri pe situl propriu, târguri de cariere, platforme de recrutare, companii de plasare de forța de muncă și vânători de capete, astfel încât să eviți orice risc ca planurile tale să fie dezvăluite;
  3.  lipește afișe de recrutare pe stâlpi sau plasează banere în jurul locației competitorului pe care îl asediezi ca să-i furi angajații, demonstrezi astfel că ai publicat la loc vizibil intenția de angajare.

Singura cale ieftină și rapidă de dezvoltare a organizației tale este să furi angajați de la competiție. Succes!

Opinie de Dragoș Damian, CEO Terapia Cluj
Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:

Opinie. Dragoș Damian, Terapia Cluj: „5 miliarde de Euro. O investiție industrială high-tech lângă Dresda, un oraș un pic mai mare decât Cluj-Napoca”

Ultimele Stiri
abonare newsletter