Economie
Profi a vândut cele aproximativ 1.700 de magazine. Tranzacție de 1,3 miliarde de euro.
Ahold Delhaize a finalizat procesul de achiziție a reţelei româneşti de retail alimentar Profi Rom Food SRL (Profi) de la MidEuropa, la o valoare a companiei de aproximativ 1,3 miliarde de euro.
Profi a vândut cele aproximativ 1.700 de magazine| Foto: profi.ro
Ahold Delhaize, proprietarul Mega Image și MidEuropa, fondul de investiții care controlează Profi Rom Food, au încheiat tranzacția care vizează lanțul de 1.751 de magazine Profi din România.
Achiziția dublează amprenta de retail a Ahold Delhaize în România, care operează în prezent aproape 1.000 de magazine sub brandul Mega Image. Punctele forte complementare ale Profi și Mega Image vor spori capacitatea acestora de a servi clienții atât din zonele urbane, cât și din cele rurale, vor stimula creșterea și vor oferi mai multe opțiuni și valoare clienților din România.
Compania și-a asumat față de Consiliul Concurenței că va ceda concurenților săi 87 de magazine și spune că nu le va întrerupe activitatea și că va asigura protecția personalului.
CITEȘTE ȘI:
Compania-mamă a Mega Image poate prelua rețeaua Profi. Tranzacția, avizată condiționat de Consiliul Concurenței.
„Este cu adevărat un moment important primirea unui nou brand în familia noastră de mărci. Suntem încântați că am finalizat această tranzacție, marcând un pas considerabil al prezenței noastre în regiune. Achiziția Profi ne consolidează angajamentul de a oferi clienților din România o gamă largă și diversificată de produse și servicii de înaltă calitate. Așteptăm cu nerăbdare să creăm valoare pe termen lung pentru clienții, colegii și partenerii noștri și alte părți interesate”, a declarat Frans Muller, Președinte și CEO al Ahold Delhaize.
„Consumatorii din România apreciază rețeaua de magazine, calitatea gamei de produse și experiența de cumpărături pe care o oferim. Acest lucru nu este întâmplător, este rezultatul unei munci inspirate și grele, precum și al viziunii întregii echipe Profi. Ei merită aprecierea noastră, deoarece acest lucru ne-a permis să atingem o poziție de top în retailul românesc. De asemenea, face posibil ca Profi să facă parte din Ahold Delhaize, unul dintre cei mai buni retaileri de produse alimentare din lume”, a adăugat Gaetan Pacton, CEO Profi.
„Mega Image este foarte încântată că are acum o companie-soră românească sub umbrela Ahold Delhaize. Combinația dintre cele două mărci ale noastre va completa și extinde amprenta existentă a Ahold Delhaize în România și ne va permite să deservim mai bine consumatorii români. Suntem încântați de oportunitățile pe care le aduce acest parteneriat, prin culturile, expertiza și resursele noastre combinate. Această aliniere ne va permite să servim clienții noștri mai eficient, să ne sprijinim echipele în dezvoltarea lor profesională și să promovăm practicile de afaceri durabile în comunitățile noastre”, a transmis Mircea Moga, CEO Mega Image.
Despre tranzacție
Profi este un important retailer de produse alimentare tradiționale din România, care operează aproximativ 1.700 de supermarketuri și magazine de proximitate. Este cunoscut pentru sortimentul său puternic și valoarea oferită clienților. În cele douăsprezece luni încheiate în iunie 2024, compania a generat vânzări nete de 2,7 miliarde de euro. Această combinație va completa și extinde actuala amprentă Ahold Delhaize în România pentru a servi mai bine clienții atât din zonele urbane, cât și din cele rurale. Potrivirea puternică a formatelor și propunerile complementare oferite clienților de către mărcile Profi și Mega Image vor genera sinergii.
Ahold Delhaize se așteaptă ca Profi să adauge la rezultatele sale financiare din 2025 aproximativ 3 miliarde de euro în vânzări nete. Se așteaptă ca Profi să aibă un impact neutru asupra profitului pe acțiune diluat al Ahold Delhaize în 2025. Detalii suplimentare despre impactul asupra rezultatelor financiare ale Ahold Delhaize vor fi furnizate pe 12 februarie, ca parte a perspectivei sale pentru 2025.
Intenția de a achiziționa Profi a fost anunțată pe 30 octombrie 2023 și aprobată recent de Consiliul Concurenței din România (CCR), sub rezerva obligațiilor post-închidere privind relațiile cu furnizorii de pe piața de retail din România, precum și cesionarea a 87 de magazine, așa cum a fost detaliat de către CCR în anunțul aferent.
Citiți monitorulcj.ro și pe Google News
CITEȘTE ȘI: