Economie

Banca Transilvania aduce, în premieră, inteligența artificială în relația cu clienții. Utilizatorii BT Pay vor avea un asistent virtual.

Banca Transilvania a devenit prima bancă din țară care a integrat AI în comunicarea cu clienții.

Banca Transilvania a devenit prima bancă din țară care a integrat AI în comunicarea cu clienții | Foto: Banca Transilvania - Facebook Banca Transilvania a devenit prima bancă din țară care a integrat AI în comunicarea cu clienții | Foto: Banca Transilvania - Facebook

 

 


Utilizatorii BT Pay au la dispoziție un asistent virtual (Chat BT) pentru informații cu privire la funcționalitățile aplicației, precum și despre produsele și serviciile Băncii Transilvania.

 


Având la bază inteligența artificială de tipul Machine Learing/învățare automată, Chat BT transformă modul în care clienții interacționează cu BT Pay prin comunicare cu asistentul virtual, direct din aplicație. De asemenea, clienții au opțiunea de a continua comunicarea prin chat cu o persoană din echipa băncii.

Noua funcționalitate este implementată progresiv, iar în această etapă, comunicarea este în limba română, urmând să fie posibilă și în alte limbi. Dezvoltarea acestui asistent virtual este realizată în parteneriat cu DRUID, o platformă specializată în crearea de agenți AI și aplicații conversaționale.


BT, prima bancă din țară care a integrat AI în comunicarea cu clienții

BT este prima instituție bancară din România care a integrat inteligența artificială în comunicarea cu clienții, în serviciile și procesele sale, atât de tipul Robotic Process Automation (RPA), cât și Large Language Model (LLM). BT a făcut primul pas în 2017, odată cu lansarea primului chatbot pentru comunicarea cu clienții. 

O altă integrare cu impact, care simplifică interacțiunile și care a crescut accesibilitatea la informații, este Microsoft Azure OpenAI, în 2023 și 2024, datorită căreia vizitatorii site-ului BT, Întreb BT și FIT – Finanțe pe Înțelesul Tuturor au la dispoziție opțiunea Search AI. 


Investițiile Băncii Transilvania în tehnologie au permanent în vedere modul în care inteligența artificială poate schimba experiența clienților și poate eficientiza procesele BT și ale industriei bancare, contribuind la învățare, incluziune, educație financiară și, implicit, la gestionarea mai eficientă a banilor. 

Despre Banca Transilvania

BT este cea mai mare bancă din România și din sud-estul Europei. Bancă universală, acoperă toate segmentele de clienți și linii de business în sectorul financiar. Are peste 20% cotă de piață, 4,4 milioane de clienți, peste 10.000 de angajați, soluții de online banking și 500 de sedii în 180 de localități. Dincolo de banking, strategia BT este să aibă impact pozitiv în România - pentru oameni, business și mediu. 


Despre DRUID

DRUID este o platformă end-to-end pentru construirea de agenți AI și aplicații conversaționale de business, care îi ajută pe angajați să atingă un nivel superior de productivitate și să ofere clienților o experiență superioară, intuitivă. Începând cu 2018, viziunea DRUID este să ofere fiecărui angajat un asistent virtual inteligent, printr-o rețea globală formată din peste 200 de parteneri și 300 de clienți.

Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:

Banca Transilvania a emis peste 320.000 de carduri pentru clienții OTP Bank România

Banca Transilvania a continuat și în al doilea trimestru din 2024 performanța primelor trei luni ale anului. Rezultatele pozitive au vizat creșterea bazei de clienți, a tranzacțiilor și activității operaționale.

Ultimele Stiri
abonare newsletter