Economie
Clienţii BCR renunţă la ghişeu şi „se mută” pe Internet
<p>În 2010, Banca Comericală Română a avut o creştere cu 160 % a volumelor tranzacţionate pe Internet</p> <p />
Banca Comercială Română (BCR) a avut, în 2010, cea mai rapidă creştere a volumelor tranzacţionate prin Internet, cu o creştere de 160 % a acestui serviciu, faţă de 2009.
Reprezentanţii BCR au afirmat că se observă o creştere a interesului clienţilor pentru acest tip de servicii bancare.
„Observăm o migrare constantă a tranzacţiilor bancare dinspre numerar către canalele directe (Internet, telefon şi echipamente self-service banking). Clienţii accesează tot mai mult serviciile bancare prin canale directe şi nu mai fac doar vizualizări de solduri ci au ajuns chiar la un nivel mai complex şi diversificat de operaţiuni: transferuri, ordine de plată, chiar deschideri de depozite”, a declarat Bogdan Octavian Marin, director management canalele retail în cadrul BCR.
În ceea ce priveşte tipurile de operaţiuni efectuate prin intermediul serviciului de Internet banking, primează plăţile de facturi pentru utilităţi, servicii de televiziune şi telefonie. De asemenea, potrivit reprezentanţilor companiei o tendinţă îmbucurătoare este vizibilă la constituirea de depozite bancare prin Internet banking. Numărul acestora s-a dublat în 2010 faţă de 2009, iar valoarea lor s-a triplat, atingând la finalul 2010 un cuantum total de peste 2,75 miliarde lei, faţă de 2009.