Economie

Soluţii de optimizare fiscală a afacerii

În articolul de săptămâna aceasta ne propunem să vă dezvăluim câteva din opţiunile pe care le avem la dispoziţie în vederea optimizării unei afaceri.

1. Acordarea către salariaţi de drepturi salariale sub formă de cheltuieli sociale:

Cheltuielile sociale prevăzute la art. 21 alin. (3) lit. c) din Codul Fiscal sunt deductibile în limita a 2%, aplicată asupra valorii cheltuielilor cu salariile personalului. Forme de cheltuieli sociale:


- ajutoarele pentru naştere

- ajutoarele pentru înmormântare, ajutoarele pentru boli grave sau incurabile şi protezele


- tichete de creşă acordate de angajator în conformitate cu legislaţia în vigoare

- cadouri în bani sau în natură oferite copiilor minori şi salariaţilor, cadouri în bani sau în natură acordate salariatelor


- costul prestaţiilor pentru tratament şi odihnă

- transportul pentru salariaţii proprii şi pentru membrii de familie ai acestora


- orice alte cheltuieli de natură socială efectuate în baza contractului de muncă.

Asupra valorii cheltuielilor sociale prevăzute la art. 55 alin. (4) lit. a) nu se datorează impozit pe salarii şi nici contribuţii sociale.


2. Achiziţia/leasingul de autoturisme cu o valoare mai mică de approx. 20.000 EURO – în acest fel, amortizarea deductibilă limitat la 1.500

lei/autoturism/lună se va încadra în acest plafon şi va fi astfel integral deductibilă;

3. Limitarea deductibilităţii auto la 50%. Soluţii de optimizare:

A. Autoturismele companiei să fie utilizate exclusiv în activităţi economice. Aceasta va trebui să reiasă din foaia de parcurs;

B. Includerea autoturismelor companiei în una din următoarele categorii:

a) vehicule utilizate exclusiv pentru servicii de urgenţă, servicii de pază şi protecţie şi servicii de curierat;

b) vehicule utilizate de agenţii de vânzări şi de achiziţii;

c) vehicule utilizate pentru transportul de persoane cu plată, inclusiv pentru serviciile de taximetrie;

d) vehicule utilizate pentru prestarea de servicii cu plată, inclusiv pentru instruire de către şcolile de şoferi;

e) vehicule utilizate pentru închiriere sau a căror folosinţă este transmisă în cadrul unui contract de leasing financiar ori operaţional;

f) vehiculele utilizate ca mărfuri în scop comercial.

4. Reevaluarea periodică a clădirilor:

Cota de impozit pe clădiri este:

Între 0,25%-1,50% pentru clădirile care au fost reevaluate în ultimii 3 ani;

Între 10% şi 20% pentru clădirile care nu au fost reevaluate în ultimii 3 ani

Între 30% şi 40% pentru clădirile care nu au fost reevaluate în ultimii 5 ani

5. Microintreprindere vs plătitoare de impozit pe profit:

6. În acest sens, se poate seta CAEN-ul companiei, se poate controla ponderea veniturilor din management şi consultanţă, respectiv se pot

înfiinţa mai multe companii pentru reducerea cifrei de afaceri pentru încadrarea în plafonul de 65.000 EURO;

7. În cazul companiilor cu mai mult de 50 angajaţi – în loc de a achita taxa către Fondul de solidaritate, se pot achiziţiona bunuri/servicii de la unităţi protejate;

8. Efectuarea importurilor în ţările UE în care cota de TVA e mai redusă

9. Accesarea de fonduri de la UE

10. Recuperare TVA achitat în statele UE (combustibil, cazare, evenimente locale, etc)

11. Acordarea de sponsorizări în limita plafonului (3 la mie din cifra de afaceri, dar nu mai mult de 20% din impozitul pe profit datorat);

12. Încadrarea în condiţiile lagale pentru scutirea de impozit pe salarii a angajaţilor care dezvoltă programe informatice.

----------------------------------------------------

SC K&D SRL Biroul de contabilitate

Str. Dacia nr. 3, et. 2, ap.16, Cluj‑Napoca

Tel/Fax: 0264‑406528, office (at) kdconta.ro

www.kdconta.ro

Aveți întrebări sau nelămuriri cu privire la legislația fiscală? Ne puteți scrie pe redactia@monitorulcj.ro și colaboratorii noștri de la SC K&D SRL Biroul de Contabilitate (www.kdconta.ro) vă vor răspunde în Monitorul de Cluj și pe www.monitorulcj.ro.

Ultimele Stiri
abonare newsletter