Economie
Asigurători care și-au „asigurat” un munte de reclamații
Care sunt cele mai contestate companii de asigurare din ţară? Trei companii de asigurare au cumulat 65% din reclamaţiile depuse la ASF, în primele şase luni ale anului.
Numărul petiţiilor din sectorul asigurărilor a scăzut în primele şase luni cu 9% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, la 6.278.
Din cele peste 6.000 de plângeri împotriva companiilor de asigurări, 65,3% au fost îndreptate împotriva companiilor Euroins, Astra şi City Insurance, a anunţat Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF).
„Un număr de 5.889 de petiţii (93,8%) au fost transmise de către asiguraţi sau păgubiţi, iar 389 de solicitări au fost transmise de către service-urile auto”, se arată într-un comunicat al ASF.
Potrivit instituţiei, petiţiile înregistrate în perioada analizată reprezintă 0,0404% din numărul total al contractelor de asigurare aflate în vigoare (pe toate clasele de asigurări) şi 1,51% din numărul total de daune avizate de către asigurători în primul semestru.
Cine a „adunat” cele mai multe nemulţumiri
Cele mai multe petiţii au fost îndreptate împotriva Euroins România, cu o pondere de 30,81%. Compania a înregistrat 1.934 de petiţii, în scădere totuşi cu 9,4% faţă de iunie 2013. Pe locul doi s-a plasat Astra, cu 1.640 de plângeri, cu 5,58% mai puţin faţă de primul semestru din 2013, urmată de City Insurance - 525 (+79,18%), UNIQA Asigurări - 506 (+22,82%) şi Omniasig VIG - 459 (-48,6%).
Următoarele cinci societăţi sunt Asirom – 332 de contestaţii, Carpatica Asig – 286, Allianz-Ţiriac Asigurări – 198, Groupama – 127 şi Generali România – 83.
Soluţii în favoarea petenţilor
Cea mai mare pondere în totalul petiţiilor transmise de către asiguraţi/păgubiţi, înregistrate la ASF în primul semestru o deţin cele aferente asigurărilor obligatorii de răspundere civilă auto RCA şi Carte Verde, cu un număr de 4.112 petiţii (69,8% din total), în scădere cu 5,3% faţă de perioada similiară a anului precedent.
Din categoria asigurărilor RCA şi Carte Verde, au fost soluţionate în favoarea petenţilor 3.227 de dosare (78,48% din total), din care 2.219 a fost finalizate prin efectuarea plăţilor. Totodată, 885 de solicitări au fost constatate ca fiind neîntemeiat formulate.
„Procentul ridicat de soluţionare a petiţiilor în favoarea petenţilor (asiguraţi/păgubiţi) reprezintă o îndreptare din partea societăţilor de asigurare a situaţiilor semnalate de către petenţi referitoare la procesul de lichidare a daunelor, dar în egală măsură situaţia factuală trebuie privită de către societăţile de asigurare care fac obiectul sesizărilor asiguraţilor/păgubiţilor cu maximă seriozitate şi responsabilitate”, se arată în comunicatul ASF.